دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۱۷
۰
یک استاد دانشگاه:

خاندان پهلوی که عزت، استقلال و افتخارشان در گرو بردگی آمریکا و انگلیس بود

حجت‌اله صادقی، استاد دانشگاه گفت: خاندان فاسد پهلوی را نه ملت ایران بلکه خاک کشورمان هم طرد کرد که خاک گهر خیز، که کنام شیران و دلیران است این تفاله های استبداد و استکبار را پس زد.
خاندان پهلوی که عزت، استقلال و افتخارشان در گرو بردگی آمریکا و انگلیس بود





حجت‌اله صادقی عضو هئیت علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: خاندان فاسد پهلوی نه برای عمران و آبادانی ایران، بلکه برای چپاولِ منابع ملی و از بین بردن هویت اسلامی_ ایرانیِ مردم کشورمان توسط ارباب مستبدشان آمریکا، روی کار آمدند.

وی افزود: بنابراین مفهوم فرار در مورد خاندانی که هیچ تعلق خاطری به این خاک و بوم نداشتند صدق نمی‌کند و این افراد آمدند شکم ارباب خود را سیر کنند و بروند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: زمانی که امام راحل به پشتوانه مردم این تاراج منابع و ارزش‌ها را با نطق خود بر ملا کردند، دیگر جایی برای این مهره سوخته نه در ایران که حتی در خود ایالات متحده هم نبود چرا که حتی آمریکا نیز حاضر به پذیرش این نوکر از دست نرفته نبود و پناهندگی او به مصر از همین باب بود.

وی اضافه کرد: تا زمانی‌که منافع اربابیت را تامین کردی مورد توجهی و موقعی منفعت مورد نظر اربابت را تامین نکنی به زباله دان تاریخ پرت می‌شوی که خاندان پهلوی که عزت، استقلال و افتخارشان در گرو بردگی آمریکا و انگلیس بود سرنوشتی جز این آوارگی نداشتند همان‌گونه که سرنوشت اربابان مستبدشان هم به یقین همین پرت شدن به زباله دان تاریخ است.

صادقی با بیان اینکه اندکی صبر سحر نزدیک است، خاطرنشان کرد: در رابطه با نخست وزیری بختیار، که به حق ملت بصیر در آن برهه از زمان او را و خاندان پهلوی را نوکر بی‌اختیار می‌دانست این نکته حائز اهمیت است که به زعم باطل آن‌ها با توجه به مخالفت مقطعی بختیار با محمدرضا پهلوی و با توجه به نفرت عمومی مردم از شاه، می‌تواند آب رفته را به جوی برگرداند غافل از آن‌که مردم با هدایت امام راحل به سلاح بصیرت مجهز شدند و دیگر این اقدامات نمی‌تواند آن‌ها را از هدف متعالی شان یعنی بروز و صدور انقلاب اسلامی در ایران منع کند.

وی افزود: حتی اقدام بختیار بعد از شکل‌گیری انقلاب و طراحی کودتای نوژه (نقاب) هم نتوانست هیچ یک از اهداف پلید اربابانش را تامین کند.

این استاد دانشگاه گفت: هر چند دولت موقت و مهدی بازرگان با تفکر لیبرالی در اوانِ انقلاب روی کار آمدند ولی درایت امام و برگزاری تنها رفراندوم یک انقلاب در میان تمامی انقلاب ها، اصل جمهوری اسلامی را به رای گذاشتند که این اقدام تفکر لیبرالی حاکم را در جا منکوب و جبهه لیبرال متوجه این موضوع شد که دیگر این تفکر هیچ جایگاهی در بین ملت بصیر ایران ندارد و همین اقدام هوشمندانه امام خمینی(ره) که یک استثنا بوده در میان تمامی انقلاب ها علاوه بر ابعاد ارزشی و الهی آن توانست این نظام و انقلاب اسلامی را تا رسیدن به هدف متعالی اش یعنی تمدن نوین اسلامی و فراهم کردن شرایط ظهور امام عصر (عج) توسط نائب بر حقش مقام معظم رهبری فراهم کند.

وی اضافه کرد: این نکته خیلی مهم است و لازم است دقت شود و می‌تواند بسیاری از موضوع ها و شبهات را روشن کند و آن تعیین مرزها در انقلاب که مرز انقلابی ها از انفعالی ها و مرز خادمین از خائنین است. 

صادقی بیان کرد: طهارت در اسلام یعنی اطاعت و این مفهوم اطاعت است که مرز انقلابی و انفعالی بوده و اطاعت بی‌چون و چرا از رهبری مفهوم دقیق کلمه انقلابی و گزینش در فرامین و دستورات و نه اطاعت محض، مفهوم انفعالی مفهومی بوده که ناشی از منفعت طلبی و نه مصالح اسلام و مسلمین است. 

وی با اشاره به اینکه که انفعالی عمل کردن یعنی قرارگرفتن در جبهه نفاق، تصریح کرد: هر جا اطاعت از ولایت محض و بدون چون چرا بود پرورش یافته مکتب ولایت می شود و شخصتی چون زینب کبری (س) در ماجرای کربلا که جهادگر تببین در آن عصر و مصر بوده که بیان و کلامش در جهت اثبات حقانیت ولایت و امامت است.

وی اضافه کرد: شخصیتی چون ابوالفضل العباس (ع) که مطیع محض امام زمانش بوده و حتی یک مورد در مقاتل یاد نشده که در آن بحبوحه میدان مبارزه سخت امام و ولیش را با نام برادر صدا کند و همین‌طور می‌توان به شهدا ازصدراسلام تاکنون اشاره داشت‌.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: نماد حقیقی،  تمام انقلابی و مطیع تام ولایت شخصیتی چون شهید سلیمانی بوده او که شهادتش به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند: "امروز شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی برای دشمن خطرناکتر است، چون اربابش اباعبدالله الحسین (ع) خونی تازه در رگ های انقلاب اسلامی می‌دمد و شبیه اربایش، ثارالله می‌شود.

وی گفت: در حقیقت این الگوگیری صحیح است که باعث تربیت صحیح و در مسیر ولایت و اطاعت می شود و شهید عزیز ما حاج قاسم سلیمانی بارها در مجالس و میادین نبرد گفته هر جا کار بر ما سخت می‌شد از حضرت فاطمه زهرا (س)مدد می‌خواستیم و یاری مان می‌کرد.

صادقی با بیان اين که شهیدسلیمانی سرباز ولایت بود و سرباز ولایت شد چرا که طهارت و عاقبت به خیر را در اطاعت از ولایت می‌دید و شهادت پاداش این اطاعت محض و این چهره انقلابی شد، عنوان کرد: انقلابی بودن یعنی با قلمت با قدمت و با نفست برای اسلام و انقلاب اسلامی جهاد کنی و همان مطلبی که رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرمودند"جهاد تبیین" یک نفر با قلمش چون شهید مطهری و علمای اسلام، یک نفر با قدمش چون شهید سلیمانی و شهدا عزیز ما و خادمین اسلام و انقلاب اسلامی و یک شخصیت نیز با قدمش و هم با قلمش و نفسش و با تمام وجودش و هر آنچه دارد چون رهبر عظیم الشان امت اسلام انجام دهد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: خاندان فاسد پهلوی را نه ملت ایران بلکه خاک کشورمان هم طرد کرد و این خاک گهر خیز، که کنام شیران و دلیران است این تفاله های استبداد و استکبار را پس زد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430260
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *