يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۵۰
۰
در پی گلایه های مردمی انجام شد؛

برنامه‌های شهرداری ایرانشهر برای کاهش ترافیک

راه دسترسی مستقیم از جاده کمربندی شمال شهر ایرانشهر به ترمینال مسافربری از اهم فعالیت‌های عمرانی شهرداری این شهرستان است.
برنامه‌های شهرداری ایرانشهر برای کاهش ترافیک

به گزارش پایگاه خبری پهره؛ برخی از شهروندان شهرستان ایرانشهر نسبت به ترافیک در خیابان‌های حوالی پایانه‌های مسافربری در این منطقه گلایه‌مند هستند و درخواست دارند مسئولان ذی‌ربط در این زمینه چاره‌ای برای بیندیشند.

در حقیقت عمده‌ترین دلیل وجود ترافیک افزایش خودروها، فرهنگ‌سازی نامناسب و کمبود یا نبود وسایل نقلیه عمومی است.

همچنین باید در راستای کاهش ترافیک معابر و خیابان‌ها پایانه‌های مسافربری باید در ورودی شهر یا در مناطقی که از جمعیت کم‌برخوردار بوده قرار داده شوند.

از طرفی خیابان‌های باریک و نبود پارکینگ در شهرستان ایرانشهر معضلی جدی و عاملی مهم در پاسخگویی حجم بالای خودروها در این منطقه نیستند که متأسفانه تاکنون در این زمینه از نظر زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای نشده است.

خیابان‌های پر از ماشین، چالشی وقت‌گیر برای زندگی مدرن جوامع امروزی است
اکنون رهایی از معضلات ترافیکی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که شهروندان را درگیر خودکرده است‌.

در واقع پایانه مسافربری ولایت شهرستان ایرانشهر در زمینی به مساحت ده هکتار و با اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال به همت بخش خصوصی احداث شده که این پایانه مسافربری دارای امکاناتی نظیر رستوران، مهمان‌سرا، ساختمان جایگاه سوخت، انبار، مسجد و رستوران است که باهدف کاهش بار ترافیکی داخل شهر، جلوگیری از بحران ترافیک و ساماندهی شرکت‌های مسافربری احداث شده است.

به گفته جلال‌الدین قادری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان یکسان‌سازی، تجمیع شرکت‌های مسافربری، جلوگیری از سردرگمی مسافران، ایجاد نظم ترافیکی و جلوگیری از آلودگی صوتی از اهداف احداث ترمینال مسافربری در شهرستان ایرانشهر بوده است.

قادری افزود: وجود هشت شرکت مسافربری و تردد روزانه یک‌صد دستگاه اتوبوس از داخل شهر ایرانشهر سبب سنگین‌شدن بار ترافیک در این شهر شده بود که افتتاح این پایانه مسافربری بعد از ۱۵ سال وقفه بسیاری از مشکلات مردم منطقه را‌ برطرف کرد.

ترافیک ایرانشهر با بازگشایی معابر مواصلاتی گره‌گشایی می‌شود
سعید دیده‌ور، شهردار ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما از آغاز عملیات اجرایی بازگشایی کمربندی شمالی خبر داد و بیان کرد: باتوجه‌به گره‌های ترافیکی در سطح این شهر و مشکلات ترافیکی، بازگشایی معابر مواصلاتی از اهم فعالیت‌های عمرانی مجموعه این منطقه شهرداری است.

وی افزود: راه دسترسی مستقیم از جاده کمربندی شمال شهر ایرانشهر به ترمینال مسافربری و بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی و بلوار دکتر امینی فرد به طول ۴۲۰۰ متر شامل تپه‌ماهور، مسیر رودخانه است که در ادامه روند اجرایی نیاز به زیرسازی و پل‌سازی در چند نقطه را دارد.

این مسئول تصریح کرد: همچنین ادامه بلوار ۴۵ متری فاروق اعظم منشعب از میدان شورا منتهی به بلوار بلوچستان یعنی ضلع شمالی سجاد شهر نیاز به زیرسازی دارد که در حال اجرایی‌کردن اقدامات لازم هستیم.

انتهای خبر/ 
کد مطلب: 430328
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *