دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ۱۲:۲۳
۰
انگار گوش جامعه در رعایت بهداشت شنوا نیست؛

غفلت از پروتکل‌های بهداشتی در قلیانسراها، سبب بیداری کرونا می‌شود

در روزهای اخیر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قلیانسراها گلایه‌مندی برخی شهروندان ایرانشهری را در برداشته است.
غفلت از پروتکل‌های بهداشتی در قلیانسراها، سبب بیداری کرونا می‌شود

به گزارش پهره؛ طی هفته‌های اخیر و با کاهش حساسیت‌های مردم نسبت به شیوع کروناویروس و برداشته شدن ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های حضور و تردد شهروندان در اماکن تفریحی و عمومی و گردشگری قلیانسراها در شهرستان ایرانشهر مجدد مملو از جمعیت می‌شوند و رعایت اصول بهداشتی نیز برای افراد حاضر در آن مکان اهمیتی ندارد.

در حقیقت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه افراد یک مسئولیت قانونی و شرعی است و با شروع سال جدید انگار ویروس بیماری مجدد روند پیشرفت به خود گرفته و هر روز تعداد مبتلایان را افزایش می‌دهد.

در واقع مقابله قانونی با عرضه‌کنندگان قلیان در اماکن عمومی هم جزو وظایف حوزه بهداشت است که با متخلفین آن باید برخورد قانونی داشته باشد.

با جان مردم بازی نکنید

در این راستا اربابی یکی از شهروندان ایرانشهری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در حقیقت همه صنف‌هایی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند باید موارد بهداشتی را جدی و در رعایت کردن آن‌ها از هم پیشی بگیرند.

وی افزود: هر واحد صنفی به ویژه آن واحدهایی که جمعیت زیادتری از شهروندان در آن‌جا حضور می‌یابند در رعایت پروتکل‌های بهداشتی واحد خود تلاش کنند و صاحبان آن‌ مکان‌ها این موضوع را جز وظایف اصلی خودشان بدانند. 

وی تصریح کرد: چرا مرکز بهداشت بر اعمال محدودیت‌های اجتماعی نظارت بیشتری ندارد و اگر کسی واقعا این مورد را رعایت نمی‌کند و افزود جان مردم بازی می‌کند و از شیوع بیماری جلوگیری به عمل نمی‌آید مکان‌های متخلف را پلمپ کند.

پلمپ دو قلیانسرا متخلف در ایرانشهر

در این راستا فیض الرحمن رسولی زاده، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در روزهای اخیر دو قلیانسرا به علت عرضه قلیان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و براساس اخطاریه دریافتی قبلی از سوی بازرسان مرکز بهداشت پلمب شدند.

وی افزود: از ادامه فعالیت قلیانسراهای پلمپ شده از سوی مرکز بهداشت جلوگیری به عمل آمده است.


همچنین میثاق دست پاک، سرپرست مرکز بهداشت در گفتگو با خبرنگار ما اضافه کرد: تمامی متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذائی، خوراکی و بهداشتی به صورت مستمر زیر ذره  بین بازرسین بهداشت محیط هستند.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون ماده ۱۳ تخلف مواد خوردنی، آشامیدنی مورد پیگیری و با متخلفین بهداشتی قاطعانه برخورد خواهد شد.

دست پاک اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت یا نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت و ستاد مرکزبهداشت گزارش بدهند.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430381
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *