شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ۱۸:۱۶
۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خبر داد:

وقوع حیوان گزیدگی شهروندان ایرانشهری توسط سگهای ولگرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: شهروندان عزیز در صورت گزش توسط حیوانات وحشی بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی در این منطقه مراجعه کنند.
وقوع حیوان گزیدگی شهروندان ایرانشهری توسط سگهای ولگرد





به گزارش پهره؛ صالح الدین بویا بیان کرد: طبق گزارش‌های رسیده، تعدادی از شهروندان ایرانشهری در یکی از محلات حاشیه این شهر، دچار حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد شدند و در حال حاضر در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ایرانشهر طبق دستورالعمل بیماری هاری تحت درمان هستند.

وی افزود: بیماری هاری یک بیماری واگیر و صددرصد کشنده است که از طریق گزش حیوانات وحشی به انسان منتقل می‌شود اما در صورت اقدام به موقع و مراجعه زودهنگام به مراکز بهداشتی درمانی قابل پیشگیری و درمان است.

این مسئول اضافه کرد: شایان ذکر است واکسن هاری به میزان نیاز موجود بوده و مشکلی در خصوص تأمین این واکسن وجود ندارد.

بویا تصریح کرد: درحال حاضر 21 مرکز پیشگیری از هاری در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر وجود دارد اما ضروری است سایر دستگاه‌های اجرایی نیز به موازات حوزه بهداشت همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

 وی گفت: کنترل و اتلاف سگهای ولگرد بلاصاحب توسط شهرداری‌ها و محیط زیست از مهم‌ترین عوامل کاهش موارد هاری به ویژه در حاشیه شهرها هستند که همچنین ضروری است سگهای دارای سرپرست نیز توسط دامپزشکی واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خاطرنشان کرد: در صورت هرگونه گزش توسط حیوانات وحشی حتی  خراش جزئی، ضمن حفظ خونسردی خود محل گزش را با آب و صابون شستشو دهید و بلافاصله بیمار را به نزدیکترین مرکزبهداشتی درمانی جهت انجام اقدامات درمانی لازم از جمله تلقیح رایگان واکسن هاری و ویزیت تخصصی انتقال کنند. 

انتهای خبر/
کد مطلب: 430394