يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۲۳
۰
یک استاد دانشگاه:

قانون باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کند

استاد دانشگاه گفت: با اغتشاشگران اخیر به جد باید برخورد می‌شد تا اکنون افراد دیگر هم جران انجام چنین اعمال منافی عفت انجام ندهند.
قانون باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کند





حليمه پیری، استاد هئیت علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: یکی از عوامل بروز جنایاتی همچون جنایت سبزوار بی‌توجهی عامه جامعه در رابطه با فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر است.  

وی با اشاره به شهادت الداغی در حادثه اخیر سبزوار افزود: وقتی خانواده و جامعه ارزش و جایگاه عفاف و حجاب را نداند چنین جنایاتی رخ خواهد داد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: قوانین موجود حمایت چندانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر ندارد و این امر باعث گستاخی هتاکان و عاملان این جنایات شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده باید با اغتشاشگران اخیر به جد برخورد می‌شد تا اکنون افراد دیگر هم جرات انجام چنین اعمال منافی عفت را نداشته باشند. 

وی اظهار کرد: اگر این افراد به شدیدترین شکل ممکن مجازات شوند، جامعه متوجه خواهد شد که در کشور اسلامی از چنین افرادی حمایت نمی‌شود و هیچ ارزشی هم ندارند و از طرف دیگر می‌تواند عاملی برای کاهش چنین گستاخی‌هایی در سطح جامعه باشد.

پیری با اشاره به اینکه بحث امر به معروف و نهی از منکر باید عمومی شود، تصریح کرد: در همان حادثه سبزوار ما شاهد بودیم که افراد زیادی این صحنه درگیری را دیدند و بی نفاوت از کنار آن عبور کردند.

استاد دانشگاه عنوان کرد: اگر هتاکان با نگاه و گفتار خشمگین افراد موجود در صحنه روبرو می‌شدند جرات انجام چنین کاری را پیدا نمی‌کردند، اما متاسفانه افراد جامعه نسبت به امر معروف و نهی از منکر بی‌اعتنا هستند و شاید دلیل آن هم همین باشد که از این واجب الهی در قانون حمایت نمی‌شود.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430439