يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۵۶
۰
یادداشت؛

دشمن با تکرار نام امام خمینی (ره) مخالف است

دشمنان ایران اسلامی استکبار و صهیونیسم هستند اینها با هویّت جمهوری اسلامی مخالفند و دشمن با تکرار نام امام خمینی (ره) مخالف است.
دشمن با تکرار نام امام خمینی (ره) مخالف است
به گزارش پهره حمیدرضا خزایی فر، عضو هیئت علمی دانشگاه در یادداشتی نوشت: جامعه ما درک و شناخت درستی از شخصیت امام خمینی (ره)، کلام، رفتار و گفتار او را ندارد که مشکل اساسی ما بعد از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ این بوده که‌اندیشه‌های امام توسط مسئولین، انقلاب و انقلابیون خوب درک نشده است یعنی ما کلاً نفهمیدیم امام راحل چه می‌گوید.

به عنوان مثال وقتی به صحیفه امام رجوع می‌کنیم آن بزرگوار یکی از بزرگترین برای انقلاب اسلامی را اشرافی‌گری می‌دانند اما این مسأله هیچ‌وقت توسط مسئولین ما پیگیری نشده است و این‌قدر قبح ندارد‌.

باید‌اندیشه‌های امام راحل باید به خوبی تبیین شود، مگر می‌شود کسی‌اندیشه‌های امام را خوانده باشد و در مقابل استکبار و آمریکا سر تعظیم فرود آورد.

وقتی سندهای‌اندیشکده‌های غربی را مطالعه می‌کنید که اکثر سند‌ها انگشتشان بر روی واژه خمینی روز است یعنی قواعد و قوانین خمینی را بزنید و خمینی را تهی کنید.

پیشنهاد می‌کنم مسئولین دانشگاه و فرهنگی در شهرستان ایرانشهر جلساتی برای اساتید و کارکنان، دانشجویان که سیر مطالعاتی از صحیفه امام خمینی (ره) را برگزار کنند.

عزیزان ما باید اشراق امام خمینی (ره) را بفهمیم و بدانیم امام چگونه می‌تواند دستور بدهد که خرمشهر باید آزاد شود و اتفاقاً آزاد می‌شود باید این موضوع را درک کرد.

این انقلاب بر روی دوش مستضعفین چرخیده و فقرا و متدین بی‌بضاعت برپا دارندگان واقعی انقلاب هستند و ما باید تمام تلاشمان را برای احقاق حقوق فقرا در جوامع بشری تا آخرین قطره خون‌مان داشته باشیم.

امام خمینی (ره) در بخش دیگری از صحیفه خود فرموده جز این بود که پا برهنه‌ها، زاغه‌نشین‌ها و دانشگاهی‌های محروم و این مردم کوچه و بازار با هم جمع شدند و برای خدا و با هم قیام و نهضت کردند و ما را به این آزادی رساندند و آن سد‌های بزرگی که در تصور کسی نمی‌آمد که شکسته شوند شکستند و ما را به اینجا رساندند که رئیس‌جمهور، وزیر، استاد و کارمند شویم و همه این‌ها را داشته باشیم و ما هر چه داریم از این ملت است البته ملت مسلمانی که با فریاد الله اکبر این کار را انجام دادند.

صد بار خیلی از این آقایان آمدند و گفتند امام خیلی زشت و ناپسند است که می‌همانان خارجی می‌آیند آبرو و حیثیت‌مان جلوی آن‌ها می‌رود اما آن بزرگوار اعتنا نکرد و آن‌ها می‌گفتند لااقل مبل‌ها را عوض کنید امام خمینی (ره) در همان دفتر ساده روی فرش آن‌ها را می‌نشاند و این‌ها واقعیت‌های امام عظیم الشان ماست.

یکی از اهداف دشمن این است که وقتی نام امام خمینی (ره) برای جوانان و مردم ما برده می‌شود یاد خانه محقر جماران نیوفتیم.

برگی دیگر از کلام امام خمینی (ره) در منشور روحانیت؛ یکی از وظایف روحانیت مقابله با سرمایه‌داران زالو صفت است و روحانیت متعهد، به خون سرمایه‌داران زالو صفت تشنه هستند و هرگز با آن‌ها سر آشتی نداشته و نخواهد داشت بلکه آن‌ها با زهد و تقوا و ریاضت درس خوانده‌اند و پس از کسب مقامات علمی و معنوی نیز به همان شیوه زاهدانه و با فقر و تهی دستی و عدم تعلق به تجملات دنیا زندگی کردند و هرگز زیر بار منت و ذلت نرفته‌اند.

دقت و مطالعه در زندگی علمای گذشته حکایت از فقر روح و پر فتوت آنان برای کسب معارف بوده که در پرتو شعاع نور شمع و ماه تحصیل کردند و زیر نور شمع و ماه درس خواندند و با قناعت و بزرگواری زیسته‌اند.

اکنون هیچ عرصه‌ای تنگ‌تر از عرصه انقلاب برای بچه‌های انقلابی نیست چرا که از دو طرف می‌خورند، بی‌دین‌ها فحششان می‌دهند و این طرف هم هزینه ساز است وجود این آدم‌ها برایشان و آن‌ها را خفه می‌کنند اما ما همچون شیشه و میخ هستیم.

انتهای خبر/ 
کد مطلب: 430478
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *