يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۵۷
۰
یادداشت؛

امام خمینی (ره) شاگرد لایقی در مکتب اسلام بود

امام خمینی (ره) شاگرد لایقی در مکتب اسلام بود و از تعالیم انبیا و اولیای خدا بهره کافی برد.
امام خمینی (ره) شاگرد لایقی در مکتب اسلام بود
به گزارش پهره سکینه نارویی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل‌سنت ایرانشهر در یادداشتی نوشت؛ امام (ره) در هر شرایطی که با بانوان ملاقاتی داشت و یا در مورد آن‌ها سخن می‌گفت زیباترین و شیواترین کلمات را برایشان به کار می‌برد و شایسته‌ترین احترام را در شأن مقام زن می‌دانست.

زنان ایرانی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های سازندگی پس از پیروزی و در دوران دفاع مقدس نقش فعالی داشتند که امام راحل به نیکوترین وجه تلاش آنان را قابل‌ستایش می‌دانست و برای آن‌ها احترام فوق‌العاده قائل بود.

 الگوی زن از نظر امام راحل حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها و دخت بزرگوارش حضرت زینب کبری است.

 امام خمینی وجود زن را با بهترین بیان توصیف می‌کرد و می‌گفت حضرت فاطمه (س) یک زن معمولی نبوده؛ بلکه یک زن روحانی و ملکوتی و یک انسان به‌تمام‌معنا بوده و در حقیقت او موجود ملکوتی است.

اما متأسفانه در دوران حکومت طاغوت و رژیم فاسد پهلوی زنان را به بهانه آزادی و سوءاستفاده از وجودشان به تباهی و فساد کشاندند.

 در دوران پهلوی امام از این جریان رنج می‌برد و در همان دوران زنان انقلابی با پیروی از مکتب آن بزرگوار در برابر انحرافات رژیم ایستادند و با آنان درگیر شدند و تا پای خون ریختنشان مبارزه کردند.

در دوران رژیم پهلوی زندان‌ها از زنان ایرانی که حاضر نبودند به پستی‌های اخلاقی شاهانه تن بدهند پر بود و بالاخره مردم در برابر حکومت فاسد شاه ایستادگی کردند و توده‌ای به خیابان‌ها ریختند و از ظالم قیام کردند و به گفته امام (ره) زنان همدوش مردان به پا خاستند و آزادی و استقلال خود را تقاضا کردند.
 
انقلاب اسلامی با حضور زنان و مردان مسلمان ایرانی به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی دست‌یافت و پشتوانه خارجی دیگر در کار نبود و هر چه بود خود مردم بودند که در آن زمان از اختناق و ستم به ستوه آمده بودند وظیفه خود قیام دانستند و هدایت آگاهانه و روشنفکرانه و رهبری امام نیز پیروزی را ممکن ساخت.

 نیت امام خدایی بود و هدف او از حکومت عدل اسلامی و رهبری بااخلاص و مؤمنانه بوده که مردم را هدایت کرد تا به سرمنزل مقصود رسیدند.

 در جنگ تحمیلی باز هم همین زن‌ها بودند که مشکلات را به جان می‌خریدند و با ازدست‌دادن عزیزی و یا پرستاری معلولی و در انتظار اسیری سال‌های سال را گذراندند و همواره پشت‌جبهه را به نحو احسن گرم نگه داشتند که تاریخ و جهان در برابر عظمت اینان شگفت‌زده شدند.

در میان رهبران سیاسی و فکری و جهان مطلقاً شخصیتی را پیدا نمی‌کنیم که به‌اندازه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) از بانوان تجلیل و تکریم کرده باشد و در واقع پیشوایان ادیان الهی کلیاتی درباره زنان و احترام به آن‌ها بیان کردند که در جای خود بسیار ارزشمند و گرامی است و دیگران هر چه دارند از آن منابع فیض و سرچشمه‌های الهی است.

امام خمینی (ره) شاگرد لایقی در مکتب اسلام بود و از تعالیم انبیا و اولیای خدا بهره کافی برده و به‌اندازه استعداد سرشارش از منبع عنایت‌های ربانی درک فیض کرد و کلمات و بیانات نوشته‌هایش نمایانگر حقایق دین بوده و او هرچه گفت از آگاهی به منابع وحی کتاب و سنت است و بر اساس عقل و اجماع و مسائل را تحلیل می‌کرد.

انتهای خبر/
  
کد مطلب: 430479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *