بخشدار بخش دامن:

بیش از ۷۰۰ اصله نخل مثمر روستای شیبان در اثر آتش‌سوزی طعمه حریق شدند

2 مهر 1402 ساعت 12:19

بخشدار بخش دامن شهرستان ایرانشهر گفت: باری دیگر بیش از ۷۰۰ اصله نخل مثمر در نخلستان روستای شیبان بخش دامن در اثر آتش‌سوزی طعمه حریق شد.



 
 
 
 
 تیمور کریم زایی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: بعد ظهر روز شنبه یکم مهرماه نخلستان‌های روستای شیبان بخش دامن به‌صورت پراکنده در حجم وسیعی به‌شدت دچار آتش‌سوزی شد و تلاش برای اطفای آن بیش از شش ساعت طول کشید.
 
 وی افزود: در نهایت با همراهی خودجوش کشاورزان و جوانان در جلوگیری از سرایت آتش و همکاری شهرداری ایرانشهر با اعزام دو دستگاه خودرو آتش‌نشانی به محل حادثه و دو دستگاه تراکتور کشاورزان محل جهت بازگشایی راه‌های ورودی نخلستان، آتش با تلاش آتش‌نشانان مهار شد.
 
 این مسئول ادامه داد: از سرایت حریق به واحدهای مسکونی و دیگر باغات و نخلستان هم جوار جلوگیری شد. 
 
 وی اضافه کرد: در پایان از معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و شهردار ایرانشهر بابت پیگیری و اعزام نیروهای سازمان آتش‌نشانی و شهرداری ایرانشهر و کلیه عواملی که در مهار آتش‌سوزی نقش داشتند، خصوصاً نیروهای امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی شهرداری تقدیر و تشکر فراوان می‌شود. 
 
 بخشدار دامن تصریح کرد: امید است در راستا کاهش خسارات آتش‌سوزی مسئولان ذی‌ربط برای احداث دو واحد ایستگاه آتش‌نشانی همراه با تأمین ماشین‌آلات و استخدام نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده از جمله راننده و آتش‌نشان برای مدیریت بحران امور روستایی در دو ضلع غربی و شرقی بخش دامن همکاری لازم را داشته باشند. 
 
 انتهای خبر/


کد مطلب: 430639

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/430639/بیش-۷۰۰-اصله-نخل-مثمر-روستای-شیبان-اثر-آتش-سوزی-طعمه-حریق-شدند

پهره
  https://www.pahreh.ir