يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸
۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر؛

فریضه امر به معروف و نهی از منکر راه پیمودن سایر واجبات الهی را هموار می کند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه انبیا و طریقه صلحا و واجب بزرگ الهی است که به وسیله آنها بقیه واجبات برپا می شود.
فریضه امر به معروف و نهی از منکر راه پیمودن سایر واجبات الهی را هموار می کند
فریضه امر به معروف و نهی از منکر راه پیمودن سایر واجبات الهی را هموار می کند
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ حجت الاسلام نوروزعلی قربانی گفت:  : امر به معروف و نهی از منکر اصلی ترین فرائض بزرگ دین اسلام هستند که توصیه و تاکید زیادی بر این دو فریضه بزرگ الهی شده است.
وی افزود:  خداوند در سوره مبارکه آل عمران آیه  110  ملاک برتری امت اسلام بر سایر امتها را سه خصلت می داند،۱-امر به معروف۲-نهی از منکر۳-ایمان به خداوند عنوان می کند.
رئیس اداره  تبلیغات اسلامی بیان داشت: باید توجه داشت برتری امت اسلامی تا زمانی است که به این وظیفه عمل کنند، چون امر به معروف و نهی از منکر و ایمان به خدا شرط و علت شرافت و برتری است و بدیهی است با از بین رفتن این صفات مزیّت و شرافت امت اسلامی نیز از بین می رود.
حجت الاسلام قربانی به نقل از روایات پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)گفت: آن حضرت (ص) میفرماید: امّت من همواره در خیر و نیکی خواهند بود تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر و تعاون بر نیکی کنند، ولی اگر چنین نکنند برکات از آنها گرفته  و بعضی از آنها بر بعضی دیگر مسلط می شوند در حالی که نه در زمین و نه در آسمان یار و یاوری ندارند.
وی در ادامه گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه انبیا و طریقه صلحا و واجب بزرگ الهی است که به وسیله آنها بقیه واجبات برپا می شود و به وسیله این دو فریضه راهها وجاده ها امن می گردد و کسب و کار مردم حلال می شود، حقوق افراد به آنها مسترد می شود و زمین ها آباد و از دشمنان انتقام گرفته می شود و در پرتو آن همه کارها روبه راه می گردد.
رئیس اداره  تبلیغات با توجه به اهمیت و فضیلت این دو فریضه گفت :می توان نتیجه گرفت که این دو واجب در اسلام از چه درجه ای برخور دارند؛ البته همانطور  که سایر واجبات دینی مانند نماز، حج، زکات و... احکامی دارد که باید یک فرد مسلمان آنها را به خوبی بیاموزد، عمل کردن به این دو فریضه الهی نیز احکام، شرائط ومراتبی دارد که بر هر فرد مسلمانی واجب است آنها را بیاموزد تا بتواند به درستی از عهده عمل به آنها برآید و بدون آموختن آنها عمل کردن به این دو واجب الهی ممکن نیست بلکه ممکن است در جایی که امر به معروف می کند خود مرتکب ترک معروف دیگری شود ودرجایی که نهی از منکر می کند خود مرتکب منکر دیگری شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 4385
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *