سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ۱۰:۲۷
۰

پارادوکس عجیب قلیان سرا در کنار مزار شهدای گمنام ایرانشهر/قراردادهای عجیبی که شهرداری ها مسبب آن هستند

در برخی مواقع خواسته یا ناخواسته بی توجهی به ارزش های ملی سبب برخی عملکردهای ولنگارانه ایی می شود که از قضا در شهرستان ایرانشهر نیز متأسفانه بعد از مدت ها هنوز اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته است.
پارادوکس عجیب قلیان سرا در کنار مزار شهدای گمنام/قراردادهای عجیبی که شهرداری ها مسبب آن هستند
پارادوکس عجیب قلیان سرا در کنار مزار شهدای گمنام/قراردادهای عجیبی که شهرداری ها مسبب آن هستند
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ یکی از فرصت هایی معنوی نابی که مدت ها مردم شریف ایرانشهر چشم انتظار آن بودن؛ مزین شدن این شهر به پیکر پاک شهدای گمنام بود که خوشبختانه این امتیاز بعد از مدت ها چشم انتظاری به این شهر داده شد و پارک شهدای ایرانشهر شد میزبان لاله های گمنامی که چشم این شهر را به عطر معنوی خود متبرک کردند.
اما آن طرف ماجرا که البته موجب دلخوری مردم شهید پرور ایرانشهر نیز می باشد، واگذار شدن بخشی از پارک مذکور توسط شهرداری به بخش خصوصی است که  بدور از هر چهارچوبی حرمت ها را نشانه رفته است.
این مکان در مقابل دیدگان متعجب مردم و بی تفاوتی مسئولین شهر به عنوان قلیان سرا در فاصله چند متری از قبور شهدای گمنام  قرار دارد که در نگاه اول فضای متبرک این مکان را با پخش موسیقی های آن چنانی و قلیان چاق کردن برای مشتریان؛ نازیباترین تناقض را به تصویر کشیده است.
محمدی یکی از شهروندان ایرانشهر در این خصوص به خبرنگار ما می گوید: فضای این پارک که زمانی با قبور پاک شهدای گمنام به یکی از محافل معنوی برای مشتاقان این حریم بود؛ متاسفانه  بیش از پنج سال است که با وجود این قلیان سرا و حواشی خاص آن؛ دیگر از آن محیط باصفای سابق خبری تیست.
او می گوید: برداشت ما این بود که با اعتراض مردم این قلیان سرا زودتر از این ها از فضای پارک شهدا جمع آوری شود اما عملکرد مسئولین چیز دیگری را نشان داد.
عبدالله یکی دیگر از شهروندانی که به همراه خانواده در همسایگی پارک سکونت دارد نیز با ابراز دلخوری از شرایط موجود بیان ی کند: واگذاری مکان های عمومی به بخش خصوصی آن هم بدون هیچ چهارچوب و شرایط قانونمند؛ کار عجیبی است که متاسفانه باید شهرداری ایرانشهر بیشتر به آن توجه نماید.
او می افزاید: آن چنان که پارک فجر ایرانشهر بر اثر بی قانونی مالک ثانویه بعد از مدت ها کشمکش از بخش خصوصی خارج شد؛ انتظار داریم حرمت میهمان های شهید را هم با جمع آوری این قلیان سرا به پارک شهدا بازگردانند.
خانم یوسفی هم به عنوان یکی از فعالین فرهنگی ایرانشهر نیز با بیان چند پیشنهاد  به شهرداری ایرانشهر به خبرنگار ما گفت: زیباست که ضمن جمع آوری قلیان سرا، فضای پارک شهدا با پخش موزیک هایی از دفاع مقدس و پخش سریال هایی با همین مضمون در برخی از مناسبت ها فراهم گردد تا علاوه بر ایجاد فضای امن و دلگرم کننده برای خانواده ها، تاثیر تربیتی آن را که ماه اثر آن پرورش جوانان رشید و غیرتمند ایران اسلامی می باشد به زیبایی فراهم شود.
او افزود: رسیدگی و نورپردازی های معنوی خاص این محیط  نیز از دیگر آیتم هایی است که می توان غربت این فضا را به محلی دنج برای مشتاقان فراهم نماید که این تقاضا با اندکی تغییر نگرش قابل دسترسی است.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 4490