گزارش دلگان پرس از زندگی " تنها شهید زنده" ایران (بخش پایانی)؛

۹ سال پرستاری "زینب گونه"/ نقش پدرانه بانوی صبور برای فرزندان "سید نور خدا"/ سیستان و بلوچستان برای خاک متبرک و مقدسی است

21 فروردين 1396 ساعت 11:54

کبری حافظی بانوی صبور و اسوه مقاومت و ایثار از 9 سال قبل زینب گونه از همسر جانبازش پرستاری می کند و برای فرزندان "شهید زنده" نقشی پدرانه دارد.


به گزارش پهره به نقل از پایگاه خبری تحلیلی دلگان پرس، بخش اول گزارش با عنوان " سید نورخدا" التیام بخش روح و روان" زهرا"/ اینک "کبری" مرزبان است در این پایگاه خبری منتشر شده است. به مناسبت سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و روز پدر بخش دوم این گزارش، گفتگو با کبری حافظی  همسر "سید نور خدا موسوی" شهید زنده ساکن خرم آباد لرستان است که به دلیل نقش پدرانه این بانوی صبور و ایثارگر انجام شده است، بانویی که از 9 سال قبل به همراه فرزندانش از "شهید زنده" سید نور خدا موسوی، "زینب گونه" پرستاری می کند.
 این گفتگو در ادامه گزارش آمده است:
کبری حافظی همسر شهید زنده "سید نور خدا موسوی" در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با بیان اینکه بعد از اینکه همسرم از دانشگاه نیروی انتظامی فارغ التحصیل شدف ازداوج کردیم، اظهار کرد: حاصل این ازدواج دو فرزند یکی دختر به نام سیده زهرا و یکی پسر سید محمد است.
این همسر جانباز با تاکید بر اینکه سید نور خدا در سال 87 و در درگیری با گروهک تروریستی- تکفیری عبدالمالک ریگی ملعون به فیض عظیم جانبازی 100 درصد نایل آمده است، گفت: از همان لحظه مجروحیت در حالت کما بوده و هنوز بعد از گذشت 9 سال در کما به سر می برند و نها شهید زنده ی وطن هستند.

وی با اشاره به اینکه همسرم با شوق و ذوق و همچنین با علاقه غیر قابل وصفی جهت خدمت به مردم ولایتمدار و مسلمان سیستان و بلوچستان اعزام می شد، افزود: هیچگاه ناراحتی نداشتم از اینکه همسرم به این استان اعزام شده است چرا که علاقه همسرم را به مردم سیستان و بلوچستان می دیدم.
حافظی با تاکید بر اینکه همیشه "سید نور خدا" از برادران و خواهران "بلوچ" به نیکی و با احترام یاد می کرد، ادامه داد: همسرم از قوم بلوچ با ویژگی های مومن، متدین، متقی و وفادار به آرمان های انقلاب اسلامی نام می برد.
همسر شهید زنده "موسوی" با بیان اینکه سید نور خدا در خاطراتش از مهمان نوازی مردم استان سیستان و بلوچستان یاد می کرد، تصریح کرد: بدون شک من هم به تبعیت از همسرم مردم این استان ولایت مدار رو دوست دارم.
وی با اشاره به اینکه همانطور که سرزمین کربلا برای مسلمانان سرزمین متبرک و مقدسی است، استان سیستان و بلوچستان برای خانواده ما "کربلای دوم" و خاک متبرک و مقدسی است، اضافه کرد: چرا که خون پاک جوانان این مرز و بوم، و مخصوصا شهدای غیور مرزبان نیروی انتظامی در این منطقه برای دفاع از وطن و ناموس به زمین ریخته شده است.

حافظی با بیان اینکه 2 سال قبل جهت دیدار با مردم سیستان و بلوچستان و بازدید از محل مجروحیت "سید نور خدا موسوی" به این استان مسافرت کردیم، گفت: در این سفر از نزدیک مهمان نوازی، مهربانی، خوبی و ولایتمداری مردمان سیستان و بلوچستان را از نزدیک دیدیم.
همسر شهید زنده "موسوی" با اشاره به اینکه در این سفر و زمانی که دخترمان در دانشگاه ملی زاهدان دکلمه ای را برای پدرش می خواند، بیان کرد: اشک های آنان را می دیدم و شاید این بهترین همراهی برای ما بود.
وی با تاکید بر اینکه در این سفر پدر شهیدی از استان سیستان و بلوچستان را دیدیم و با التماس ما را به خانه اش دعوت کرد تا مهمان آنها باشیم، ادامه داد: من و دخترم همانجا عهد بستیم که هیچگاه مهربانی و ولایتمداری مردم این منطقه از سرزمین اسلامیمان ایران را فراموش نکنیم.
کبری حافظی با تاکید بر اینکه مردم سیستان و بلوچستان همانطور که تاکنون ولایتمداری، مرزبانی و تعهد خود را نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی به همگان نشان داده اند، خاطرنشان کرد: از این به بعد هم مرزبانانی ولایتمدار و پیرو مقام معظم رهبری باشند.
گزارش از زهرا امیری
انتهای پیام/


کد مطلب: 4539

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/4539/۹-سال-پرستاری-زینب-گونه-نقش-پدرانه-بانوی-صبور-فرزندان-سید-نور-خدا-سیستان-بلوچستان-خاک-متبرک-مقدسی

پهره
  https://www.pahreh.ir