پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ۱۱:۳۰
۰

وعده بر باد رفته راه اندازی پتروشیمی ایرانشهر در روزهای پایانی دولت روحانی/ پروژه ای که کاری برای اشتغال جوانان منطقه نکرد

وعده راه اندازی پتروشیمی ایرانشهر در روزهای پایانی دولت یازدهم از سوی مردم ایرانشهر مورد انتقاد واقع شد.
وعده بر باد رفته راه اندازی پتروشیمی ایرانشهر در روزهای پایانی دولت روحانی/ پروژه ای که کاری برای اشتغال جوانان منطقه نکرد
وعده بر باد رفته راه اندازی پتروشیمی ایرانشهر در روزهای پایانی دولت روحانی/ پروژه ای که کاری برای اشتغال جوانان منطقه نکرد
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ خرداد ماه 93 زمزمه های ایجاد و احداث مرکز پتروشیمی ایرانشهر توسط استاندار مطرح شد، پروژه دهان پرکنی که از همان ابتدا علی اوسط هاشمی در نشستی با تأکید فراوان از فرمانداران ایرانشهر و دلگان خواست هر چه زودتر شرایط را برای جانمایی این مکانی مناسب برای احداث سایت پتروشیمی در نظر بگیرند تا کار احداث این سایت به طور رسمی آغاز شود.
چندی بعد در 6تیر 93 مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با هدف جانمایی کارخانه پتروشیمی ایرانشهر به جنوب سیستان و بلوچستان سفر کرد.
عباس شعری مقدم در این سفر احداث کارخانه پتروشیمی در ایرانشهر و بندر چابهار را سهم بسزایی در رشد اقتصادی استان و همچنین افزایش ظرفیت تولید کشور عنوان کرد و ادامه داد: قطب های پتروشیمی ایرانشهر و چابهار به دلیل نزدیکی به آب های آزاد دارای اهمیت ویژه ای هستند و نزدیکی به بازار مصرف از مهمترین مزیت های ایجاد این دو قطب پتروشیمی است.
به دنبال این ادعا بعد از مدت ها ابراز خرسندی از وعده ایجاد پتروشیمی؛  مدت دو سال این پروژه در سکوت مسئولین سپری شد تا این که بار دیگر علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در اردیبهشت 95 ضمن این که سیستان و بلوچستان را به سبب بهره مندی از ظرفیت بالای اقتصادی به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در کشور عنوان کرد از راه اندازی قریب الوقوع  کارخانه پتروشیمی خبر داد و گفت: مردم استان تردیدی نداشته باشند که مجتمع پتروشیمی در ایرانشهر راه اندازی می شود بطوریکه وزیر صنعت، معدن و تجارت به دنبال احداث این طرح بزرگ است.
وی  ادامه داد: پتروشیمی 2 خوراک «آب و گاز» دارد که انرژی آن مهیاست؛ آب آن نیز بایستی از چابهار انتقال یابد که کار مطالعات آن صورت گرفته است.
اما در تیر ماه 95 نماینده مردم ایرانشهر در جلسه فرمانداری این شهرستان احداث پتروشیمی را منتفی عنوان کرد و گفت: کلنگ احداث پتروشيمی در ایرانشهر به زمين زده شد اما با توجه به مشکل کم آبی و بحث و تبادل نظر با وزیر نيرو؛ احداث پتروشيمی با فاز کوچکتری در ایرانشهر انجام خواهد شد از این رو باید دید آیا منابع آبی موجود اجازه احداث پتروشيمی را خواهد داد یا خیر.
در همین زمینه اربابی یکی از جوانان تحصیلکرده و جویای کار ایرانشهر با انتقاد از تفاوت حرف و عمل مسئولین به خبرنگار پهره گفت: همه ما تا امروز سرکار بودیم و متاسفانه همه آن حرف ها وعده بود و وعده.
سعید نرماشیری شهروند دیگر شهرستان ایرانشهر نیز ادامه داد: سوال اینجاست که آیا از همان ابتدا یعنی قبل از اینکه مسدولین قول راه اندازی پتروشیمی را به مردم منطقه بدهند امکان مطالعات عمیق تر از سوی کارشناسان فراهم نبود؟ آیا این برداشت متصور نمی شود که این وعده تنها به عنوان یک مسکن فقط قرار بود مردم منطقه را با ادعاهای دهان پرکن منتهی توخالی با خود همراه سازند؟ و آیا این نوع عملکرد را جز بی احترامی به چشمان منتظر جوانان جویای کار چه چیز دیگری می توان برداشت کرد؟
انتهای پیام/
کد مطلب: 4566
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *