شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۸:۴۴
۰
ظزفیتی گمنام در دریای مکران/

مردم ایران پتانسیل ورزشی دریای چابهار را نمی شناسند

در حالی سواحل مکران بستری مناسب برای توسعه ورزش موج سواری در دنیا محسوب می شود که علی رغم وجود پتانسیل های بالای طبیعی برای انجام آن در کشور معرفی چندانی انجام نشده است.
مردم ایران پتانسیل ورزشی دریای چابهار را نمی شناسند
مردم ایران پتانسیل ورزشی دریای چابهار را نمی شناسند
به گزارش پهره؛ به نقل از چهاربهاران،سواحل مکران بستری مناسب برای توسعه ورزش موج سواری در دنیا محسوب می شود. تفریحات ساحلی و ورزش های دریایی هرسال عاملی برای مقصد گردشگری میلیون ها گردشگر و ماجراجو  است که توانسته زمینه اشتغالزایی فراوانی برای کشورهای ساحلی فراهم کند.
قایقرانی، موج سواری، غواصی و دهها ورزش دیگر از جمله ورزش های اینگونه سواحل است که در این میان موج سواری یکی از ورزشهای مهیج و پرطرفدار است که علی رغم وجود پتانسیل های بالای طبیعی برای انجام آن در کشور هم اکنون زیاد معرفی نشده و بسیاری از هموطنان یا حتی افراد خارجی با شنیدن نام موج سواری به یاد سواحل استرالیا خواهند افتاد؛ دریغ از اینکه سیستان و بلوچستان نیز می تواند پذیرای موج سواران حرفه ای و مبتدی از سراسر جهان باشد.
بدون تردید ایران نیز با توجه به برخورداری از حدود دو هزار کیلومتر نوار ساحلی می تواند به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در جذب گردشگران و ماجراجویان دریایی باشد. هرچند برخی از ورزشهای آبی هنوز در کشورمان زیاد معرفی نشده اند اما یقینا امکانات طبیعی مناسبی برای انجام آنها در کشورمان مهیاست و فقط کافی است در این زمینه اطلاع رسانی شده و مورد استفاده قرار گیرند، تا شاهد حضور صدها هزار علاقمند و ورزشکار در این سواحل باشیم.
شهرستان ساحلی بندر رمین نیز به دلیل موقعیت خاص موج‌های منطقه که شرایط مناسبی را برای موج‌سواری به وجود می‌آورد، در مقایسه با سایر آب‌های ساحلی دریای عمان از موقعیت بهتری برای انجام ورزش موج‌سواری برخوردار است.
با آموزش صحیح و رشد درست ورزشکاران جایگاه خوبی برای این رشته ورزشی ترسیم شود
رئیس انجمن موج سواری کشور در نشست با مسئولین شهرستان چابهاربا اشاره به اهمیت و جایگاه نقش این ورزش در پیشبرد برنامه های بین المللی اظهار کرد: با توجه به اینکه چابهار تنها محل مناسب موج سواری در ایران است هم اکنون این رشته جایگاه خاصی در این ساحل پیدا کرده است.
علیرضا رستمی گفت: با توجه به المپیکی شدن این رشته و همچنین حضور در بازیهای آسیایی، تعامل و برنامه ریزی صحیح را از ضروریات دانست و عنوان کرد: باید با آموزش صحیح و رشد درست ورزشکاران جایگاه خوبی برای این رشته ورزشی ترسیم شود.
رستمی افزود: اولین فرصت مقدمات حضور اساتید بین المللی این رشته در چابهار فراهم خواهد شد وهمچنین از ورزشکاران شهرستان در تیم های اعزامی استفاده می شود.
رئیس انجمن موج سواری ایران تصریح کرد: رشته موج سواری در چابهار در اینده جایگاه ویژ ای به خود اختصاص خواهد داد و جزو ورزش های مفرح در این شهر می شود.
چابهار؛ قطب موج سواری در ایران/ قابلیت بالای چابهار برای توسعه ورزش موج سواری
رئیس کمیته غواصی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خلیج چابهار مکان مناسب در کشور برای انجام ورزش مفرح موج سواری است، گفت: با تشکیل انجمن موج سواری کشور و تشکیل کمیته استانی موج سواری، برنامه ریزیها برای پرورش موج سواران حرفه ای آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه موج سواری به عنوان یکی از مهمترین ورزش های دریایی محسوب می شود که سعی داریم این ورزش را در کشورمان رواج دهیم، گفت: در همین راستا طی چند سال اخیر مسابقات موج سواری را در چابهار برگزار کرده ایم.
با وجود قابلیت بالای چابهار برای توسعه ورزش موج سواری، متاسفانه هنوز امکانات لازم جهت انجام این ورزش آنطور که شایسته است در این منطقه فراهم نشده است. 
به گفته وی، زمان مناسب برای انجام ورزش موج سواری از اوایل مرداد ماه تا اواخر شهریور ماه در خلیج چابهار است، چرا که در این زمان بهترین موج ها برای موج سواری ایجاد می شود.
باید در نظر داشت توسعه موج سواری همچنین باعث ایجاد جاذبه جدید توریستی در چابهار می شود و گردشگران زیادی برای تجربه این ورزش زیبا به این منطقه سفر خواهند کرد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 4708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *