فرماندار سابق ایرانشهر:

بکارگیری بیشترین مسئولان اجرایی اهل سنت و بلوچ مربوط به دولت گذشته است

17 ارديبهشت 1396 ساعت 18:32

رحمدل بامری معاون سابق استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بکارگیری بیشترین مسئولان اجرایی ومدیران کل در استان از اهل سنت و بلوچ مربوط به دولت های نهم و دهم است.


به گزارش پهره؛ به نقل از دلگان پرس، حسن روحانی در مناظره دوم انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری مدعی شده بود که: اگر می‌خواهیم در جامعه به شرایط مناسب سیاسی برسیم باید همه احزاب و گروه‌ها از حقوق مساوی برخوردار باشند، اقوام و اقلیت‌ها هم همین‌طور آیا در کشور ما همه اقوام و اقلیت‌ها دارای حقوق مساوی هستند؟
وی افزوده بود: "زمانی که ما یک فرماندار خانم اهل سنت در یک جایی نصب می‌کنیم از دو طرف مورد حمله قرار می‌گیریم؛ از یک طرف می‌گویند چرا یک خانم مدیر شده و از طرف دیگر می‌گویند چرا یک نفر از اهل سنت مدیریت بالا را به دست آورده است، حقوق شهروندی برای این گونه اقدامات است."
این سخنان روحانی در حالی بیان شد که رحمدل بامری فرماندار ویژه سابق شهرستان ایرانشهر و فرماندار اسبق خاش در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس، اظهار کرد: در دولت نهم و دهم برای اولین بار افراد بسیار زیادی از اهل سنت و قوم بلوچ در مسئولیت های مانند معاون استانداری، مدیر کلی ادارات کل استان، فرمانداری ها و بخشداری ها مسئولیت داشته اند.
این مسئول بلوچ با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم رویکرد این بوده است که از همه اقوام و مذاهب در رده های اجرایی و مسئولیت های مهمی مانند مدیر کلی بکارگیری شوند، تصریح کرد: در حقیقت این مربوط به این دولت و آن دولت نیست بلکه این دیدگاه نظام و در قانون هم آمده است و این مسئله ای بوده که در دولت گذشته بیشتر و بهتر به آن عمل شده است.
بامری ادامه داد: احمد علی مبارکی معاون سابق برنامه ریزی و اداری مالی استاداری سیستان و بلوچستان به عنوان اولین معاون استاندار بلوچ و اهل سنت در دولت گذشته بکارگیری شده است.
وی با بیان اینکه همان افرادی که در دولت گذشته مسئولیت داشته اند، در حال حاضر مسئولیت دارند و یا برخی از آنان جابجا و یا برخی از مسئولیت خود کنار گذاشته شده اند، افزود: استفاده از مدیران و مسئولان از بین اهل سنت و اقوام در دولت  نهم و دهم بیشتر از سایر دولت ها بوده است.
رحمدل بامری به مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: کاندیداهای جبهه انقلاب تاکنون پیروز این مناظره ها بوده اند، چرا که با دغدغه خدمت به مردم و با برنامه قوی پشتوانه مردمی به میدان آمده اند.
فرماندار سابق شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: حل مشکلات همه اقشار مردم با برنامه ریزی مناسب، رفع بیکاری، از بین بردن رکود، مبارزه با فساد، عمل به منویات مقام معظم رهبری که همان رویکرد به داخل و استفاده از تمامی ظرفیت ها از جمله برنامه های مهم کاندیداهای جبهه انقلاب است.
اما شهاب نادری دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مرصاد هم این سخنان حسن روحانی را رد کرده و گفته است: ادعای رئیس جمهور در خصوص تلاش برای بکارگیری مدیران اهل سنت در مناصب دولتی و مخالفت نهادهای خاص با آن منطبق بر واقعیت نیست.
وی اظهار کرده است: بر عکس ادعای رئیس جمهور، فراکسیون اهل سنت مجلس بارها در نامه های متعدد به رئیس جمهور برخی از مدیران توانمند از اهل سنت را برای جایگاه های مختلف پیشنهاد داد که هیچ واکنشی از سوی دولت به دنبال نداشت.
دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی تصریح کرده است: آقای رئیس جمهور صراحتاً و شفاف بگوید که کدام مدیر اهل سنت را برای چه پستی پیشنهاد داده که کسانی مانع شده باشند؟ ایشان کدام استاندار را تصمیم داشته از اهل سنت انتخاب کند که نشده است؟
خبرنگار مجید بامری
انتهای پیام/


کد مطلب: 4721

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/4721/بکارگیری-بیشترین-مسئولان-اجرایی-اهل-سنت-بلوچ-مربوط-دولت-گذشته

پهره
  https://www.pahreh.ir