يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۶:۳۷
۰

متأسفم برای تمام کسانی که چادر دوست دارن

سلام متاسفم برای تمام کسانی که چادرو دوست دارن وقتی میتونی با یه مانتو وشای خودتو خوب بپوشونی چااادر معنا نداره ،معنا نداره تو زمستون نتونی کلاه سر کنی یخ بزنی دلیلی نداره تو تابستون بسوزی
متأسفم برای تمام کسانی که چادر دوست دارن
متأسفم برای تمام کسانی که چادر دوست دارن
به گزارش پهره؛ گلستان بلاگ به نقل از وب سایت «حریم آسمانی» نوشت:
 
سوال:
سلام متاسفم برای تمام کسانی که چادرو دوست دارن وقتی میتونی با یه مانتو وشای خودتو خوب بپوشونی چااادر معنا نداره ،معنا نداره تو زمستون نتونی کلاه سر کنی یخ بزنی دلیلی نداره تو تابستون بسوزی من هر کیو میبینم چادریه یه لعنت میفرستم چرا که من الان بخواطر اونا با اجبار سرم میکنم یه موقع انقدر خسته میشم به بدترین شکل ممکن سرم میکنم یا بهتره بگم پشتم رهاش میکنم من کلاس پنجم خودم خواستم چادرو ولی الان که ۱۵ سالمه متنفرم چون اذیتم میکنه الان به زور پدر ومادرم سرم میکنم چند سال دیگه هم حتما به زور شوهر خستم از اینکه دوستام بد صدام میکنن چادر تو رو مثل کلاغ میکنه لطفا زود پاسخ بدین.
 
پاسخ مشاور حریم آسمانی:
با عرض سلام خدمت دختر عزیزم
دختر گل من ،آنچه اسلام از زن می خواهد و زن مکلف به انجام آن می باشد رعایت حجاب است یعنی پوشاندن همه بدن بجز صورت و دست ها تا مچ می باشد.  در فرهنگ ما ایرانیان پوشش زنان با چادر حجاب کاملتری است و اگر زنان جامعه ما حجاب خودشان را متناسب با فرهنگ و عرف قابل قبول جامعه ایرانی هماهنگ کنند و چادر بپوشند عمل پسندیده تری است و بهتر است. چرا که واضح است که مصونیت زن در برابر طمع ورزی های هوس بازان و پیشگیری از تحریکات شهوانی خارج از ضوابط و هنجارهای الهی و تأمین سلامت و بهداشت معنوی جامعه با چادر بهتر تامین می شود .
حجاب با چنین نقش و کارکرد مهم و اساسی پیامی قاطع و کوبنده با خود دارد، و آن این است که در برابر همه مردان اجنبی نوعی هشدار و اعلام «دور باش!» می دهد. میزان ضخامت و حتی کیفیت دوخت لباس خود بخش مهمی از حجاب را تشکیل می دهد بدون شک لباس های نازک و تنگ و بدن نما فرودگاه پیکان مسموم شیطان و موجب خیره شدن چشم های هرزه و آلوده و به فساد کشاننده جامعه است. در مقابل لباس های غیربدن نما، دیده ها را از خود دور می سازد، و سلامت معنوی نفوس را تأمین می کند.
بدون شک هر اندازه بدن زن پوشیده تر باشد نقش نیرومندتری در دورسازی دیگران نظاره گر می کند ،چادر حجاب برتر است. به این دلیل که ما درباره مانتو به صورت کلی صحبت می کنیم که می تواند رنگها و طرحهای مختلف داشته باشد اما چادر معمولا طرحی محدود دارد که بطور کلی پوشاننده بدن و طوری نیست که جلب کننده نظرهای دیگران باشد ولی مانتو اینگونه نیست اغلب مانتوهایی که در بین مردم رواج دارد برجستگیهای بدن را نمایان می کند و غالبا کوتاه و چسبیده به بدن هستند و در جامعه ما که بسیاری از افراد آن را جوانان تشکیل می دهند و متاسفانه بخاطر برخی کاستی ها اکثر آنان در سنین بالا قادر به ازدواج نیستند یا ازدواج نمی کنند و همین افراد موجب انحراف جوانان کم استقامت و ابزاری برای آزار روحی جوانان پاک می شوند واقعیت این است که این گونه ظاهر شدن در منظر مردم بستر مناسبی برای وسوسه شیطان و نگاه به نامحرم را فراهم می آورد و زمینه های گناه و آلودگی دیگران مهیا شود.
از حضرت رسول نقل شده است :
«قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ تَأَمَّلَ خَلْقَ امْرَأَهٍ حَتَّی یَتَبَیَّنَ لَهُ حَجْمُ عِظَامِهَا مِنْ وَرَاءِ ثِیَابِهَا وَ هُوَ صَائِمٌ فَقَدْ أَفْطَرَ»
هر روزه داری که پشت سر زنی نظر کند تا حدی که حجم استخوان بندی زن (و برجستگیهای بدن) از پشت لباس برای او آشکار شود روزه اش را افطار کرده است.
وسائل الشیعه جلد 10 صفحه ،129
از این روایت می توان استفاده کرد که همانطور که وظیفه مرد نگاه نکردن به بدن و تصور آن است وظیفه زن نیز طبق آیه و این روایت حفظ آن از دید مردم است و اگر بسیار واضح است که چادر حتی بهتر از مانتوهای بلند و گشاد و بلند بدن زن را می پوشاند چه رسد که برخی مانتوها که اصلا قیاس آنها با چادر ممکن نیست بنابراین اگر بخواهیم بطور کلی درباره چادر و مانتو قضاوت کنیم برای هر ناظری روشن است که چادر با فلسفه اصلی حجاب یعنی پوشش بدن از دید نامحرم سازگارتر است.
 
آثار و فایدۀ حجاب از نگاه تربیتی وروا ن شناسی:
حجاب عامل رشد شخصیت‏:
شخصیت، مجموعه افکار، عواطف، عادت‏ها و اخلاقیات یک انسان است که به تمایز وی از دیگران می‏انجامد. مجموعه صفات و ویژگی‏های جسمی، روانی و رفتاری که هر انسان را از انسان‏های دیگر متمایز می‏سازد، شخصیت نام دارد .
مؤثرترین عامل در رشد شخصیت انسان بر آوردن معقول نیازهای روانی است که حیوانات این نوع نیازها را ندارند. انسان سالم نیازهای روانی خود را از راه‏های خلاّق ارضا می‏کند و اشخاص ناسالم از راه‏های نامعقول‏.اکنون باید دید فرصت رشد شخصیت با رعایت حجاب بیش‏تر فراهم می‏گردد یا با عدم رعایت آن؟ انسانی که پیوسته نگران زیبایی خود است و بیش‏تر در جهت معرفی پیکر خود می‏کوشد، بهتر می‏تواند قابلیت‏های شخصیتی و انسانی خود را بشناسد و به فعلیت برساند یا آن که سر در ” اندیشه و تفکر ” دارد؟
آیا توجّه به نیازهای جسمانی و سطحی مشترک بین انسان و حیوان ، به انسان امکان رشد می‏دهد یا توجّه به نیازهای عالی و مخصوص انسان‏ها؟ آیا غرق شدن در خود نمایی و جلب توجّه دیگران نمودن، مسیر منتهی به یافتن” خویشتن” است؟ یا انسانی که به “کمال و کرامت” انسانی خود و جامعه می اندیشد و حفظ بهداشت و سلامت “فکر ،روح و روان”و پاسداری از عفت و عصمت خود و جامعه را وجهه همت خود ساخته است؟فردی که در گزینش نوع و رنگ پوشش و لباس و آرایش ونحوه حضور در اجتماع به نگاه دیگران و و داوری آنان توجه دارد، در حس هویّت یابی خود دچار شکست شده است‏. تا چه رسد به آن که بتواند هویّتش را به” کمال” رساند. زیرا سلیقه و خواست دیگران در زندگی‏اش تأثیر می‏گذارد .
چنان زندگی می‏کند که دیگران می‏پسندند، نه آن گونه که خود می‏پسندد ، و خود می خواهد.بی‏حجاب در اندیشه نمایش خود و زیبایی خویش است. این امر که عقده حقارت انسان را می‏نمایاند، زمینه رشد و تعالی وی را نابود می‏سازد؛ در حالی که زن مانند مرد یک انسان است و باید از نظر انسانی رشد و تکامل یابد. کسی که با نمایش زیبایی خود و گزینش پوششی ویژه در اندیشه جلب نظر دیگران به سر می‏برد، در حقیقت می‏خواهد با تکیه بر جذابیت‏های ظاهری خویش و نه اصالت‏ها و ارزش‏های متعالی خود، جایی در جامعه بیابد. در واقع او از این طریق اعلام می‏دارد، آنچه برایش اصل است و اهمیّت دارد، «زن بودن» او است ،نه انسانیت و اندیشه و لیاقت و کارآیی‏اش.
آمارهای مستند نشان می دهد که با افزایش برهنگی در جهان، طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشویی در دنیا به طور مدام بالا رفته است، چرا که «هر چه دیده بیند، دل کند یاد»، . هر چه «دل» در مقوله هوس های سرکش بخواهد ، به هر قیمتی باشد، به دنبال آن می رود. به این ترتیب، هر روز به دلبری جدید دل می بندد و با دیگری وداع می کند.اما در محیطی که «حجاب» حاکم است (و شرایط دیگر اسلامی رعایت می شود) دو همسر تعلق به یکدیگر دارند.
احساسات شان و عشق و عواطف شان مخصوص یکدیگر است. گسترش دامنه فحشا، و افزایش فرزندان نامشروع، از دردناک ترین پیامدهای بی حجابی و آزادی های بی حد و حصر جنسی است که در جوامع غربی و سایر جوامع مشابه کاملاً مشهود است. این به آن معنی نیست که عامل اصلی فحشا و ازدیاد فرزندان نامشروع، منحصر در فرهنگ برهنگی و بی حجابی است، بلکه می گوییم یکی از عوامل استعمارگران برای تخدیر جوانان، در بند کشیدن آنان و گسترش اهداف ظالمانه خویش از بی‏حجابی و برهنگی به عنوان ابزاری قوی سود می‏جویند.چنان که غربی ها برای تصرف کشور اسلامی آندلس یا اسپانیای فعلی که چند قرن به جهان اسلام تعلق داشت و هم چنین استعمار گران فرانسه برای تصرف الجزایر مسلمان از شیوۀ رواج بد حجابی وبی حجابی تحت عنوان آزادی استفاده کردند.
نسل الجزایر تحت سلطۀ استعماری فرانسه بود. فرانتس فانون جامعه شناس مشهور در کتاب «انقلاب الجزایر »به بررسی نقش حجاب زنان الجزایری در مقابل استعمار فرانسه پرداخته ومی نویسد:«اگر بخواهیم به تار و پود بافته جامعۀ الجزایری هجوم بریم و استعداد مقاومت آن ها را از بین ببریم ،باید ابتدا زن ها را تحت تسلط خود در آوریم . لذا هر چادری که دور انداخته می شود ،افق جدیدی را که بر استعمارگر ممنوع بوده ،در برابر او می گشاید .پس از دیدن هر چهرۀ بی حجابی ،امیدهای استعمار ده برابر می شود . »
 
با آرزوی  زندگی پاک و پر از آرامش برای شما
 
 
 
پیروان ولایت
 منبع حرف تو
 انتهای پیام/
کد مطلب: 4769