يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ۰۷:۵۷
۰
زندگی با درآمد ۶۰ هزار تومانی؛

کودک زاهدانی چشم به راه یاری خیرین / رشد بی رویه استخوان مانع تحصیل آسیه

مادر جوان زاهدانی برای نجات دخترش چند سال است که راه بیمارستان ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) را طی می کند و امیدوار است بتواند روزی شادی و خنده دخترش را ببیند.
کودک زاهدانی چشم به راه یاری خیرین / رشد بی رویه استخوان مانع تحصیل آسیه
کودک زاهدانی چشم به راه یاری خیرین / رشد بی رویه استخوان مانع تحصیل آسیه
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، عایشه براهویی مادری 27ساله است که بعد از فوت همسرش از سال 96تمام زندگیش همراه با اشک و تلاش برای تامین زندگی دخترش می گذرد، در 3سال اخیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) درآمده و در برخی از مواقع به دلیل نداشتن پول، با پیمودن کیلومترها راه که به صورت پیاده روی انجام می شود، برای گرفتن قند و چای یا اندک پولی به تمیزکاری، شست و شوی لباس ها و فرش های مردم می پردازد.
 
عایشه براهویی زمانی که به صورت اتفاقی با خبرنگار ما روبرو و متوجه شد خبرنگاران به عنوان رابطان بین مردم و مسئولان مشکلات را پیگیری می کنند، نمی توانست جلوی ریزش اشک های خود را بگیرد و به بازگو کردن درد دل خود  پرداخت.  
وی گفت: در سن بسیار پایین ازدواج با مردی که به اعتیاد وی مشکوک بودم ازدواج کردم اما خانواده اش این موضوع را انکار می کردند که متاسفانه بعد از 4روز از ازدواجم متوجه اعتیاد و بیماری صرع وی شدم و کار از کار گذشته بود.
  وی ادامه داد: در حال حاضر 27سال سن دارم و حاصل ازدواجم آسیه است که امسال باید در کلاس پنجم دبستان به تحصیل می پرداخت ولی به دلیل بیماری رشد بی رویه استخوان های پا، نتوانست به مدرسه برود.
  وی با اشاره به اینکه سال 90شوهرش که برای ترک اعتیاد به مرکزی مراجعه کرده و به دلیل خونریزی معده فوت کرده است، بیان کرد: همسرم شغل نداشت و در خانه پدر شوهرم زندگی و بر سر یک سفره می نشستیم، پدر همسرم آدمی پرخاشگر است و بعد از فوت همسرم یارانه دخترم را به ما نمی دهد و تهدید می کند در صورت پیگیری دریافت یارانه، با توجه به قوانین فرزندم را از من خواهد گرفت.
  براهویی دیگر هق هق گریه هایش بلند تر می شود، دخترش که تاب دیدن گریه مادر را ندارد با ناراحتی  و زحمت، به کمی دورتر می رود که مبادا مادرش ناراحتیش را ببیند.

نمایندگان کمیته امداد اجازه مطالعه اسناد را در زمان تحویل پول به ما نمی دهند
مادر آسیه در ادامه از بیماری فرزندش می گوید: فرزندم با بیماری رشد بی رویه استخوان پا مواجه است، هر دو ماه باید یک اسپری 66هزار تومانی برایش خریداری کنم تا درد کمتری را تحمل کند، برای درمان با توجه به اینکه تحت پوشش کمیته امداد می باشم، به واحد اکرام و ایتام مراجعه کردم و آنها دکتر سیمیاری را به بنده معرفی کردند که برای یافتن وی چند بیمارستان به مثل پیامبر اعظم(ص) و نبی اکرم را گشته ام، پس از بارها رفت و آمد و گرفتن نامه از بیمارستان نبی اکرم(ص) و کلینیک امام حسین(ع)، آن مراکز درمانی درخواست پول پیش پرداخت کرده اند که متاسفانه پولی برای پرداخت نداشتم.   وی اظهار کرد: کارمند کمیته امداد می گوید ما با بیمارستان نبی اکرم(ص) و کلینیک امام حسین(ع) قرارداد نداریم و با بیمارستانی به مثل حضرت علی ابن ابیطالب(ع) صحبت کنید که آنجا نیز دکتر ارتوپدی ندارد.
  وی با بیان اینکه در زاهدان از برخی خدمات بیمارستان ها خوب نمی گویند، خاطر نشان می کند: با سخنان برخی بیماران از برخی خدمات ارتوپدی بیمارستانها ترسیده ام.
  براهویی تاکید می کند: کمیته امداد تنها قول پرداخت درصدی از هزینه درمان آسیه را در بیمارستان نبی اکرم(ص) و کلینیک امام حسین(ع) به من داده که آن هم به دلیل نداشتن پول امکان پذیر نیست.
  وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ع) به ما رسیدگی نمی کند، ادامه می دهد: پدرم از کار افتاده است، برای همین برای زندگی مجبورم 15روز را در خانه پدرم و 15روز را در خانه برادرم بگذرانم و در آنجا کارهای خانه را انجام دهم، متاسفانه در خانه برادرم منت بسیاری را تحمل می کنم، در گذشته در خانه های دیگران کار می کردم و صاحبان خانه ها به من چای، قند و دیگر اقلام و گاها پول می دادند، چندی پیش نماینده ای از کمیته امداد به خانه برادرم مراجعه کرد که همسرش محل کارم را نشان داد، برادرم که متوجه ناراحتی و تعجب کارمند کمیته امداد، دیگر نگذاشت به نظافت و شست و شوی خانه های دیگران بپردازم.   دیدن چلو مرغ آرزویم شده است مادر آسیه با اشاره به اینکه زن برادرش رفتار درستی با او ندارد و کمدهای منزل را برای جلوگیری از استفاده از اقلامی به مثل چای و قند قفل می کند، اظهار داشت: دیدن چلو مرغ و داشتن زندگی آرام به آرزویی برایم تبدیل شده است.
  وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به دریافت وام یک میلیون تومانی از کمیته امداد برای پرداخت بدهی ها، تنها با دریافت 20هزار تومان کمیته امداد امام خمینی(ع) و 45هزار تومان یارانه ام به زندگی می پردازم، در زمان پرداخت اقلام نمایندگان کمیته امداد چندین برگ را برای امضا به من می دهند و نمی گذارند مطالب آنها را قرائت کنم و در زمان اعتراض نیز پرخاشگری می کنند.
  وی که کمی آرام شده بود و تنها از عدم رسیدگی مناسب مسئولان کمیته امداد ابراز گلایه می کند، می افزاید: برای تامین مخارج زندگیم مدرک آرایشگری را دریافت کرده ام و می توانم در آرایشگاهی به اشتغال مشغول شوم و در این راستا نیازمند دریافت وام برای تهیه اقلام و محل نیاز دارم که با توجه به عدم اتمام بازپرداخت وام یک میلیون تومانی، کمیته امداد از این کار  خودداری می کند.
  وی ابراز امیدواری کرد: با درمان فرزندش و پیدا کردن شغل بتواند زندگی خود و فرزندش را تامین و به طور مستقل زندگی کند و در این راستا درخواست کمک از خیرین را دارد.
درمان افراد تحت پوشش کمیته امداد رایگان انجام می شود آبتن مدیر درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصرهامون در خصوص درمان آسیه براهویی می گوید: کمیته امداد با تمامی بیمارستان های دولتی قرارداد دارد و درمان افراد تحت پوشش و هزینه دارو در این مراکز به صورت رایگان انجام می شود.
  وی افزود: خانواده این بیمار با مراجعه به بیمارستان خاتم الانبیاء می توانند با ارائه نامه ای از خدمات رایگان کمیته امداد بهره مند شوند. شایان ذکر است پایگاه خبری عصر هامون با شماره تماس مستقیم 33225108آماده هدایت افراد خیر برای کمک رسانی به این خانواده می باشد.   انتهای پیام/
کد مطلب: 4892
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *