گزارش پهره از خودباوری کارآفرین جوان؛

فروش اینترنتی صنایع دستی جنوب سیستان و بلوچستان به همه نقاط کشور/ حفظ اصالت سوزن دوزی بلوچ هدف ورود به عرصه کارآفرینی

20 خرداد 1396 ساعت 8:28

کارآفرین جوان جنوب سیستان و بلوچستان با بهره گیری از صنایع دستی مطرح بلوچستان شعبه فروش اینترنتی محصولات بومی را فراهم کرد.


به گزارش پایگاه خبری پهره؛ استفاده از ظرفیت های بومی یکی از افتخاراتی است که کارآفرینان کشور با تکیه برآن توانسته اند علاوه بر شناساندن ظرفیت های منطقه سکونتشان، موقعیت درآمدزایی  مطلوبی را برای خود و دیگران فراهم کنند.
مریم جعفری کارآفرین 28 ساله جنوب سیستان و بلوچستان است، او ازهمین ابتدای جوانی راه صحیح موفقیت و کسب درآمد را انتخاب کرده و با بهره گیری از ظرفیت صنایع دستی منطقه بلوچستان؛ تعاونی سوزن دوزی زنان بلوچ را در پنج سال اخیر راه اندازی کرده است.
وی در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار کرد: من و همکارم تنها دو نفر در این تعاونی هستیم که پنج سال گذشته علی رغم فارغ التحصیل شدن در رشته حسابداری تصمیم گرفتم برای اشتغالم از ظرفیت مغفولی که کاملا پرتقاضا است استفاده کنم.
 

این کارآفرین موفق ادامه داد: در بلوچستان هنر سوزن دوزی زنان بلوچ یکی از مشهورترین صنایع دستی است که تقریبا قریب به اتفاق زنان و دختران کوچک و بزرگ منطقه در آن مهارت دارند از این رو تصمیم گرفتم با استفاده از این ظرفیت؛ به طور جدی این صنایع دستی قابل تحسین و ثبت شده در یونسکو را به همه بشناسانم.
جعفری که هدف دیگرش از راه اندازی این تعاونی را ایجاد درآمد برای زنان محرومی که منبع درآمدی جز هنرمندیشان ندارند افزود: روش کار به این صورت است که ما با گرفتن سفارش اینترنتی که شرایط آن در صفحات اینترنتی فراهم است؛ ایده و طرح مورد نظر مشتری را همراه با مواد اولیه مثل نخ و پارچه به سوزن دوز می دهیم و پس از تحویل کار، دستمزد وی را پرداخت می کنیم که خوشبختانه با این کار تقریبا برای 20 بانوی هنرمند منطقه ایجاد شغل کرده ایم.
 

وی که برپایی نمایشگاه ها را یکی از بهترین فرصت ها برای معرفی صنایع دستی هر منطقه می داند بیان داشت: در چند نمایشگاهی که در مرکز استان، در نمایشگاه سراسری تهران و حتی نمایشگاه بین المللی آیورا برپا کردیم استقبال از هنر سوزن دوزی بلوچ بر روی لباس، زیورآلات، کیف، کوسن، کروات و غیره خیلی خوب بود که امیدواریم این شرایط بار دیگر فراهم شود.
جعفری که به طور کل حفظ اصالت سوزن دوزی بلوچ و درآمدزایی برای خود و سایر بانوان را ملاک رو آوردن به این حرفه عنوان کرد گفت: باید با همت مسئولین در هر شهر سیستان و بلوچستان فروشگاه مشخصی برای فروش محصولات صنایع دستی وجود داشته باشد تا با این کار توریست های بیشتری را به منطقه جذب کنیم.
کارآفرین بلند همت جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به آرزویی که برای توسعه کارش دارد نیز گفت: تلاش می کنم بتوانم خیلی زود خانه هنرمند را در روستاهای مستعد و توانمند ایجاد کنم و از این طریق هنر سوزن دوزی منطقه را در وسعت بیشتری به هموطنانم در داخل و خارج کشور ارائه دهم.
انتهای پیام/


کد مطلب: 5003

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/5003/فروش-اینترنتی-صنایع-دستی-جنوب-سیستان-بلوچستان-همه-نقاط-کشور-حفظ-اصالت-سوزن-دوزی-بلوچ-هدف-ورود-عرصه-کارآفرینی

پهره
  https://www.pahreh.ir