يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۷:۰۶
۰

ورود دام قاچاق به ایرانشهر برخورد قانونی در پی دارد

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: با افرادی که اقدام به قاچاق دام به این شهرستان می کنند برخورد قانونی می شود.
ورود دام قاچاق به ایرانشهر برخورد قانونی در پی دارد
ورود دام قاچاق به ایرانشهر برخورد قانونی در پی دارد
به گزارش پهره؛ به نقل از ایرنا؛ نبی بخش داودی روز یکشنبه در نشست کارگروه بهداشت با محوریت مبارزه با تب کنگو اظهار داشت: رعایت اصول بهداشتی در نگهداری و کشتار دام و همچنین طبخ گوشت دام سبب جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو می شود.
وی با تاکید بر آموزش راههای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو به ویژه برای بانوان و قصابان گفت: با آموزش می ‌توان سواد سلامتی جامعه را ارتقا بخشید.
وی بیان کرد: با توجه به فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌های ناقل بیماری لازم است شهروندان اصول پیشگیری از این بیماری را رعایت کنند.
رئیس دامپزشکی ایرانشهر نیز در این نشست اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه، نیش حشرات، تماس با خون یا ترشحات مبتلایان، له کردن کنه، تماس مستقیم با لاشه گوشت، خون، ترشحات و بافتهای آلوده دام و تنفس در تماس با دامهای آلوده قابل انتقال است.
فرامرزهاشمزهی اظهار داشت: با سم ‌پاشی به ‌موقع جایگاه دام، کنترل کنه و حشرات، رعایت توصیه‌های دامپزشکی و بهداشت می ‌توان از انتقال بیماری پیشگیری کرد.
وی با اشاره به تشدید نظارت‌ بر قصابی‌ها افزود: نظارت بر کشتارگاه دام، تشدید مراقبت‌های قرنطینه ‌ای دام، جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام، سم‌ پاشی و حمام دادن دام‌ها و جایگاه نگهداری دام از جمله اقدامات دامپزشکی ایرانشهر بوده است.
به گزارش ایرنا دراین جلسه در خصوص آموزش عمومی مردم ، بازدید مستمر ازکشتارگاه، تامین اعتبارات استانی برای توسعه کشتارگاه شهرستان، جلوگیری از ذبح دام درمکان های غیر مجاز، جلوگیری از ورود دام غیرمجاز و مشخص کردن مکان مناسب برای عرضه دام در ایرانشهر تصمیماتی گرفته شد.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
 
کد مطلب: 5014
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *