سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۱۴
۰

پارلمان نیوزیلند حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی را محکوم کرد

پارلمان نیوزیلند با پیشنهاد 'کندی گراهام' نماینده حزب سبز این کشور در پارلمان، حمله تروریستی هفته گذشته به مجلس شورای اسلامی در تهران را محکوم کرد.
پارلمان نیوزیلند حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی را محکوم کرد
پارلمان نیوزیلند حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی را محکوم کرد
به گزارش پهره؛ به نقل از ایرنا، دکتر 'کندی گراهام' نماینده حزب سبز نیوزیلند در پارلمان پیشنهادی را مبنی بر محکوم کردن حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی در تهران در صحن علنی پارلمان نیوزیلند مطرح کرد.
به نوشته روز سه شنبه تارنمای پارلمان نیوزیلند، وی این پیشنهاد را پنجشنبه گذشته در پارلمان نیوزیلند مطرح و پس از پذیرش پیشنهاد 'کندی گراهام' از سوی نمایندگان پارلمان، وی طی سخنانی، گفت: پارلمان حمله تروریستی به پارلمان ایران در تهران را محکوم کرده و مراتب تسلیت خود را به خانواده ها و دوستان کشته شدگان و مجروحان این حادثه ابراز می دارد.
در دو حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه 17 نفر شهید و ده ها نفر مجروح شدند.
این نماینده پارلمان نیوزیلند همچنین 'شجاعت کسانی را که برای دفاع از نمایندگان منتخب کشورشان جان خود را در ایران و سراسر جهان به خطر می اندازند'، ارج نهاد.
رئیس مجلس نیوزیلند پس از سخنان این نماینده پارلمان سوال کرد که چه کسانی با سخنران موافقند که همگی نمایندگان پارلمان نیوزیلند پاسخ مثبت دادند.
وی سپس سوال کرد که چه کسانی مخالف سخنرانند که با پاسخ مثبت هیچ فردی مواجه نشد.
خبر و فیلم این اقدام پارلمان نیوزیلند در تارنمای این پارلمان منتشر شد.
'جلال الدین نمینی میانجی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند طی نامه ای از دکتر 'کندی گراهام' برای ارائه این سخنرانی تقدیر کرد.
در حملات تروریستی تهران 17 نفر شهید و ده ها نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.
گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفت.
 
  انتهای پیام /
 
کد مطلب: 5037