جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۷:۲۵
۰
مدرس حوزه علمیه قم،

حفظ دین یعنی رعایت مقررات خدا/دغدغه امام علی (ع) حفظ دین حتی در لحظه شهادت بود

مدرس حوزه علمیه قم گفت: انسان ها با حفاظت از دین در واقع پایبندی خود به مقررات الهی را رعایت می کنند.
حفظ دین یعنی رعایت مقررات خدا/دغدغه امام علی (ع) حفظ دین حتی در لحظه شهادت بود
حفظ دین یعنی رعایت مقررات خدا/دغدغه امام علی (ع) حفظ دین حتی در لحظه شهادت بود
به گزارش پایگاه خبری پهره؛مراسم احیای دومین شب قدر و عزاداری مولای متقیان امام علی (ع) با حضور آیت الله ابراهیمی مدرس اعزامی حوزه علمیه قم، جمعی از مسئولین و عاشقان ولایت در حسینیه سیستانی های شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
در این مراسم آیت الله مصطفی ابراهیمی با اشاره به فضیلت بسیار بالای شب های قدر گفت: شب قدر شامل چهار مرحله است که در کنار شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، شب نیمه شعبان هم بر اساس آیات و روایات از سوی بزرگان زیاد توصیه شده است.
وی گفت: با سفارش به شب زنده داری در این شب در یکی از دعاهایی که از پیامبر وارد شده است می خوانیم؛ پروردگارا تا لحظه وفات ما را در دین پایدار نگه دار.
مدرس حوزه علمیه قم به دغدغه ایی که امام علی (ع) در طول عمر با برکتشان داشتند نیز اشاره کرد و بیان داشت: آن چیزی که زندگی انسانی ما را از حیات حیوانات متمایز می کند؛ دین مداری است بطوریکه امام علی (ع) تا لحظه شهادت بر آن اصرار داشته تا جایی که در محراب غرق به خون از این رستگاری خشنودی بودند.
آیت الله ابراهیمی به وصیت نامه ایی که حضرت علی (ع) در شب شهادتشان به یاران و شیعیان خود مطرح کردند اشاره کرد و افزود: عجیب است ایشان در آن شرایط که در بستر افتاده بودند به پیروانشان توصیه کردند در زمانی که بنا به اصرار و مبادا ناچار به انتخاب جان یا مال شدند؛ مال را سپر جان کنند؛ اما اگر شرایط به گونه ایی شد که جان و دین شما در خطر بود باید جان را سپر دین کنید چراکه قائده مسلمانی به همین است.
وی تصریح کرد: دین داری فقط مخصوص شب های قدر و احیا نیست بلکه این شب ها زمینه ایی است برای انرژی گرفتن برای ادامه مسیر دین تا سال دیگر از این رو باید با رعایت این اصل در خود، این نگرش را در خانواده، در جامعه و سراسر دنیا تسری دهیم.
مدرس حوزه علمیه قم ادامه داد: دین آن قدر عزیز است که پیامبر کسی که خود آورنده دین است در این راه تمام مشقات و سختی ها را برای رضای خدا به جان خرید؛ پس ما هم باید با حفظ دین؛ مقررات خدا را رعایت کنیم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5094
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *