يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۰۸
۰
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان:

روسای 12 فدراسیون ورزشی کشور بزودی به سیستان و بلوچستان سفر می کنند

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: روسای 12 فدراسیون ورزشی برای نخستین بار به همراه معاون ورزش های قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با هدف بررسی ظرفیت ها به این استان سفر می کنند.
روسای 12 فدراسیون ورزشی کشور بزودی به سیستان و بلوچستان سفر می کنند
روسای 12 فدراسیون ورزشی کشور بزودی به سیستان و بلوچستان سفر می کنند
به گزارش پهره؛ به نقل از ایرنا؛ حسین ثوری روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: این مهمانان در این سفر به بررسی ظرفیت ها و استعدادهای ورزشی سیستان و بلوچستان در 12 رشته ورزشی کبدی، کشتی فرنگی، والیبال، بوکس، دوچرخه سواری، ووشو، اتومبیلرانی و موتورسواری، بدمینتون، دو و میدانی، تیراندازی، وزنه برداری و جانبازان و معمولان می پردازند.
وی افزود: همچنین کارگروه های بسیار تخصصی با حضور روسای فدراسیون ها و هیات های استانی برگزار و جمع بندی مطالب در نشست راهبردی ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با حضور استاندار طرح و بررسی می شود.
ثوری ادامه داد: روسای این 12 فدراسیون ورزشی موظف شدند برنامه هایی با هدف توسعه رشته های ورزشی در حوزه خود برای سیستان و بلوچستان ارائه دهند تا این استان به حق و حقوقی که تاکنون مغفول مانده برسد و اجرای شماری ار رقابت های مهم کشور در این منطقه جزو اولویت های وزارت ورزش و جوانان است.
وی گفت: از هیات های ورزشی 12 رشته که بیشترین ظرفیت را در سیستان و بلوچستان دارند در خواست کردیم ورزشکاران توانمند رشته های خود را که شانس حضور در بازی های آسیایی جاکارتا را می توانند داشته باشند، معرفی کنند.
وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان کمک های مادی و معنوی را برای تمرین و بهتر شدن شرایط این افراد ارائه می دهد. 
** برگزاری رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام یادگار امام در چابهار
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام یادگار امام با حضور 10 کشور خارجی شامل جمهوری آذربایجان، روسیه، قرقیزستان، ارمنستان، اوکراین، گرجستان، مغولستان، مجارستان، بلاروس و ایتالیا و چهار تیم از داخل کشور از ششم تا هفتم تیر امسال در منطقه آزاد چابهار برگزار می شود.
ثوری افزود: منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار اسپانسری این رقابت ها را برعهده دارد و سالن استاندارد بسیار مجهزی در این منطقه برای برگزاری این رقابت ها ساخته شده است.
وی اظهار داشت: تلاش شده سه تا چهار کشتی گیر استان در تیم های ایرانی شرکت کننده در این رقابت ها حضور داشته باشند و تیم ملی الف کشور به نام منطقه آزاد چابهار در این رقابت ها حضور می یابد.
وی بیان کرد: برگزاری این رقابت ها به طور قطع نقش مهمی در معرفی ظرفیت های ورزشی سیستان و بلوچستان دارد.
**20 میلیارد ریال برای بهسازی دهکده ورزشی (المپیک) زاهدان اختصاص یافت
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: امسال 20 میلیارد ریال (2 میلیارد تومان) برای بهسازی دهکده ورزشی معروف به المپیک زاهدان اختصاص یافت تا بتوان از این ظرفیت تا سال 97 برای برگزاری رقابت های مهم بهره گرفت.
ثوری افزود: روزانه سه تا چهار هزار نفر از مردم از مجموعه دهکده المپیک زاهدان استفاده می کنند.

** اجرای 57 پروژه ورزشی در سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم
وی گفت: 57 پروژه بزرگ و کوچک ورزشی در دولت یازدهم در سیستان و بلوچستان به اجرا در آمده است.
وی افزود: روستاییان خیر سیستان و بلوچستان سال گذشته برای نخستین بار افزون بر 80 میلیارد ریال( هشت میلیارد تومان) در ساخت، تجهیز و تکمیل طرح های ورزشی استان مشارکت کردند.
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این مدت افزون بر 100 قطعه زمین از سوی روستاییان استان به اداره کل ورزش و جوانان اهدا شده که قابل تقدیر است.
ثوری بیان کرد: کار ساخت مجدد ورزشگاه 17 شهریور زاهدان در چند روز آینده در سه مرحله شامل ساخت سالن های اولیه، ایجاد دفتر مشترک هیات های ورزشی در طبقه دوم و ایجاد مهمانسرای هیات های ورزشی در طبقه سوم به صورت یک پروژه 10 ساله آغاز می شود.
وی گفت: با توجه به اقدامات خوب انجام شده در ایجاد خوابگاههای ورزشی، مکان برای اسکان و استراحت شرکت کنندگان در رقابت های بین المللی به میزبانی زاهدان فراهم شده است.

** انتقاد از برخی رسانه ها
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با انتقاد از عملکرد برخی رسانه ها گفت: متاسفانه به فردی که صادقانه، با انگیزه و شور و نشاط خدمت می کند و مشکل اخلاقی ندارد تهمت قوم گرایی و مذهب گرایی زده می شود که این از انسانیت به دور است.
وی تصریح کرد: برخی رسانه ها در این استان بدنبال نقطه ضعف می گردند این در حالیست که در مورد بهره گیری از نیروهای توانمند شیعه و سنی نقطه ضعفی در این اداره وجود ندارد زیرا برای من عملکرد افراد مهم است و از هر فردی چه شیعه و چه سنی که بهترین عملکرد را داشته باشد در قسمت های مختلف به ویژه مدیریت های میانی استفاده می کنم.
وی ادامه داد: اگر در اهل سنت یا تشیع آدم شایسته و عاشق خدمتی ببینم که دنبال حاشیه نیست حتما از وی استفاده خواهم کرد.
به گزارش ایرنا افزون بر 40 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی هم اینک در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
 
 
انتهای پیام /
کد مطلب: 5124
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *