دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ۲۳:۰۸
۰
در جلسه ستاد بازآفرینی و پایدار شهری سیستان و بلوچستان مطرح شد

نیاز مناطق حاشیه‌نشین سیستان و بلوچستان به ۶۷ مدرسه/ جذب ۴۹ هزار کودک بازمانده از تحصیل به کلاس‌ درس

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۶۷ مدرسه در نقاط حاشیه‌نشین شهرهای استان نیاز است که هنوز تعیین تکلیف نشده و سازمان برنامه و بودجه و شورای برنامه‌ریزی باید در مورد تامین اعتبار آنها اقدام کنند.
نیاز مناطق حاشیه‌نشین سیستان و بلوچستان به ۶۷ مدرسه/ جذب ۴۹ هزار کودک بازمانده از تحصیل به کلاس‌ درس
نیاز مناطق حاشیه‌نشین سیستان و بلوچستان به ۶۷ مدرسه/ جذب ۴۹ هزار کودک بازمانده از تحصیل به کلاس‌ درس
به گزارش پهره؛ به نقل از تسنیم؛ باقر کرد در جلسه ستاد بازآفرینی و پایدار شهری استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: 67 مدرسه در نقاط حاشیه‌نشین شهرهای استان نیاز است که هنوز تعیین تکلیف نشده و سازمان برنامه و بودجه و شورای برنامه‌ریزی  باید در مورد تامین اعتبار آنها اقدام کنند.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع 61 مدرسه در حال ساخت در 5 شهر استان، 32 مدرسه که 52 درصد کل پروژه‌ها را تشکیل می‌دهد متعلق به حاشیه شهر است و با جدیت در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به تاکید استاندار در رابطه با تخصیص 30 درصد  اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان به امر حاشیه‌نشینی، گفت: ناهماهنگی در تخصیص اعتبارات به امر حاشیه‌نشینی باید در شورای برنامه‌ریزی ساماندهی شده و این میزان اعتبار از سوی دستگاه‌های اجرایی برای برطرف کردن مشکلات حاشیه‌نشینی هزینه شود.
کرد بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی شامل  بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، نوسازی مدارس و میراث فرهنگی  وضعیت این پروژه‌ها را در جلسه بعدی گزارش کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد و اداره‌کل فنی حرفه‌ای به‌دلیل تناسبی که در توانمندسازی بخش‌های انسانی حاشیه‌نشینی دارند گزارشی از روند اقدامات انجام شده در جلسه بعدی ارائه کنند.
وی ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه استان به دلیل همراهی در تخصیص اعتبار و برنامه‌ریزی این ستاد در بحث حاشیه‌نشینی، اظهار داشت: گزارش میزان  اعتبارات جذب شده، جذب نشده و معطل مانده در پروژه حاشیه‌نشینی در جلسه بعدی ارائه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز بیان کرد: در راستای طرح تحصیل کودکان حاشیه‌نشین، 49 هزار کودک بازمانده از تحصیل جذب کلاس‌های درس شده‌اند که قریب 40 هزار کودک ساکن مناطق حاشیه‌نشین هستند.
علیرضا نخعی افزود: از این تعداد، 18 هزار کودک فاقد شناسنامه و یا از اتباع بیگانه هستند. کودکان اتباع بیگانه و فاقد شناسنامه می‌توانند برای تحصیل در مدارس ثبت‌نام کنند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5288
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *