دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵
۰
ویژه عید///گزارش پهره از جاذبه های گردشگری ایرانشهر

دیار میزبانان ولایت / به سرزمین نخل و نور سفر کنید

شهرستان ایرانشهر شهری سراسر عشق و دوستی؛ کافی است یک بار میهمانش شوید.
دیار میزبانان ولایت / به سرزمین نخل و نور سفر کنید
دیار میزبانان ولایت / به سرزمین نخل و نور سفر کنید
به گزارش پهره؛ شهرستان ایرانشهر به عنوان جوان ترین شهر کشور با داشتن مناظری بکر و نادر؛ یکی از سر سبزترین و زیباترین جاذبه های استان سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده.
این شهرستان که زمانی در قبل از انقلاب اسلامی  در دوران تبعید؛ میزبان رهبری عزیز بوده در میهمان نوازی مردم این شهر همین بس که رهبری از آن به نقطه عطفی در خاطراتشان اشاره می فرمایند از همین رو اهالی ارادتمند ایرانشهر نیز با افتخار نام دیگر شهرشان را به شهر میزبان ولایت معرفی کرده و این حضور پربرکت حضرت را برای شناسنامه جوان این شهرستان به عنوان یک افتخار یاد می کنند.

(بیت رهبری در زمان تبعید ایشان به ایرانشهر)
گردشگران و دوستاران آثار تاریخی می توانند با قلعه گردی در این شهرستان خاطرات شاد و به یادماندنی زیادی را تجربه کنند. قلعه ناصری»  بازمانده از دوره  قاجاریه ، «قلعه بمپور» با قدمتی از دوره ساسانی ، «قلعه دامن» و  «قلعه اسپیدژ» واقع در مسیر بزمان- دلگان  به عنوان آثار تاریخی به جای مانده از گذشته است که حکایت از شکوه و عظمت در بلوچستان ایران دارد.

(قلعه ناصری در ایرانشهر)
یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بسیار دیدنی این شهرستان بیت مقام معظم رهبری در ایرانشهر است که با نام موزه قرآن و عترت برای بازدید همگان آزاد است.این موزه گویای خاطرات زیادی از زندگی مقام معظم رهبری در زمان تبعید است.
روستای دامن و استقرار دیدنی آن  در مکانی پایین تر از سطح جاده ابتدای ورودی شهر ایرانشهر و با مناظری زیبا از خانه های گلی و  رودخانه ای چشم نواز در میان نخل های همیشه سبز و خندان این منطقه یکی دیگر از جادبه های چشم نوازی است که به طور قطع و یقین با مشاهده این منظره زبان به تحسین آن خواهید گشود.

(رودخانه چشم نواز دامن)
از آن جا که با شروع تعطیلات حجم زیادی از مسافران نوروزی سفر به دریای بیکران عمان در شهرستان چابهار را مقصد خود قرار می دهند؛ پیشنهاد می دهیم از مناطق دیدنی و البته مهمان نوازی گرم اهالی شهرستان ایرانشهر که در این مسیر قرار دارد نیز استفاده برده و خاطرات شیرینی را از این گوشه از کشور به یادگار ببرید.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 538
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *