سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ۱۸:۰۶
۰
کارگردان کله آهنی:

شخصیت‌های خشن هالیوودی به قهرمان‌های کودکان ایرانی تبدیل شده‌اند/ از انیمیشن‌سازهای جوان حمایت شود

کارگردان کله آهنی گفت: شگفت‌زده شدیم که قهرمان بچه‌های ایرانی شخصیت‌های خشن هالیوودی هستند، کودکان از کارهایی که جنگ و نبرد داشته باشد استقبال بیشتری داشتند.
شخصیت‌های خشن هالیوودی به قهرمان‌های کودکان ایرانی تبدیل شده‌اند/ از انیمیشن‌سازهای جوان حمایت شود
شخصیت‌های خشن هالیوودی به قهرمان‌های کودکان ایرانی تبدیل شده‌اند/ از انیمیشن‌سازهای جوان حمایت شود
به گزارش پهره؛ به نقل از فارس ، سازندگان انیمیشن ایرانی کله آهنی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از استقبال چشمگیر مردم در روز اکران فیلم که باعث اکران مجدد آن در سانس ویژه شد حیرت زده بودند و کاگردان این اثر غلامرضا ملااحمدی اظهار داشت: انیمیشن ساخته شده مناسب سن کودک و نوجوان بالای 5 سال است و همه بچه‌هایی که از سالن سینما بیرون می‌آمدند از فیلم راضی بوده و ارتباط خوبی با انیمیشن برقرار کرده بودند.
وی با اشاره به استفاده از تکنیک سه بعدی در ساخت این انیمیشن افزود: تکنیک استفاده شده، تکنیک رایج مورد استفاده در دنیا است؛ البته با وجود محدودیت‌های سخت افزاری و علمی که در خصوص ساخت انیمیشن در ایران وجود دارد مجبور شدیم یک سری ترفندهای مخصوص به خودمان استفاده کنیم.
ملااحمدی انیمیشن در ایران را بسیار کم‌تجربه و نو دانست و مطرح کرد: به‌واسطه این تجربه کم و علمی نبودن انیمیشن در ایران، دقیقا نمی‌دانی که از کجا باید شروع کنی و مجبور می‌شوی یک سری ترفند بزنی و یک سری تغییرات ایجاد کنی.
ملااحمدی که خود نویسنده اثر نیز هست داستان را این گونه بیان می‌کند: کله آهنی روایت یک لاپشت است که برخلاف لاک‌پشت‌های دیگر دارای یک سر بزرگ است که در مواقع دفاع نمی‌تواند سر خود را در لاک خود فرو کند؛ اما این سر بزرگ باعث نشده است که ناامید شود و از این به ظاهر نقص خود به خوبی استفاده می‌کند؛ سر بزرگ کله آهنی باعث شده تا قدرت تفکر بیشتری داشته باشد و البته همین سر بزرگ باعث افزایش قدرت او نیز شده است.
وی ادامه داد: در خصوص تکنولوژی دو دیدگاه وجود دارد؛ یک سری آن را کاملا مفید می‌دانند اما گروه دیگر آن را خطرناک می‌دانند که در صورت عدم کنترل آن علیه خود انسان فعال می‌شود؛ در این انیمیشن دیدگاه دوم مورد توجه قرار گرفته است؛ کله آهنی که سعی کرده با استفاده از تکنولوژی، نقص خود را درمان کند دچار مشکلاتی می‌شود.
در بخش دیگر تهیه‌کننده اثر عرفان لولاکی با ابراز خرسندی از استقبال فیلمش در جشنواره گفت: اکران دیروز و استقبال فوق‌العاده مردم، خستگی چهارسال را از تنمان بیرون کرد؛ تمام هزینه‌های فیلم شخصی بود و از هیچ ارگان و سازمانی پولی دریافت نکردیم؛ خوشحالیم که بخش خصوصی توانست موفقیتی این چنین کسب کند.
وی ادامه داد: در شروع کار یک ترس و بیم از احتمال موفقیت داشتیم؛ به خصوص این که حجم جنگ‌ها و داستان اثر برای کودکان سنگین شود؛ پیش و حین کار تحقیقاتی زیادی از کودکان و بچه مدرسه‌ای‌ها داشتیم و خیلی شگفت‌زده شدیم که قهرمان بچه‌های ایرانی، شخصیت‌های خشن هالیوودی هستند؛ کودکان از کارهایی که جنگ و نبرد داشته باشد استقبال بیشتری داشتند.
کولاکی با اشاره به باهوش بودن بچه‌های امروز مطرح کرد: نسل سازندگان انیمیشن در ایران عوض شده است و نسل جوان فعال شده است؛ شاید یک اثر انیمیشنی دیگر بیشتر نسازیم و پس از آن وارد سینمای زنده شویم اما علت ورود ما به انیمیشن این بود که آینده جلوه های ویژه سینمای ایران به موفقیت و پیشرفت انیمیشن بستگی دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: انیمیشن ایران به مانند یک انبار می‌ماند که در حال پر شدن از باروت است و در آینده‌ای نزدیک انفجار آن رخ خواهد داد؛ البته این موضوع بستگی به نوع حمایت‌ها از انیمیشن دارد که می تواند انفجار مثبت یا منفی رخ دهد؛ باید از انیمیشن سازهای جوان حمایت شود؛ با توجه به محدودهایی که در ارشاد وجود دارد به خوبی و راحتی نمی‌توانیم فیزیک‌سازی شخصیت‌های مونث را انجام دهیم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5392
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *