سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ۱۸:۱۵
۰
مدیرعامل شرکت آبفار سیستان و بلوچستان:

384 روستا در سیستان و بلوچستان متقاضی آبرسانی سقایی هستند/ 90 حلقه چاه کاملا خشک شده‌ است

مدیرعامل شرکت آبفار سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون 1300 روستا در سیستان و بلوچستان به صورت سقایی آبرسانی می‌شود و384 روستا نیز متقاضی آبرسانی سقایی هستند.
384 روستا در سیستان و بلوچستان متقاضی آبرسانی سقایی هستند/ 90 حلقه چاه کاملا خشک شده‌ است
384 روستا در سیستان و بلوچستان متقاضی آبرسانی سقایی هستند/ 90 حلقه چاه کاملا خشک شده‌ است
به گزارش پهره؛ به نقل از فارس؛ عبدالاحد ریکی امروز اظهار کرد: در حال حاضر چاه‌های آب 176 روستا نیاز به کف‌شکنی دارد، اقدامات لازم آغاز شده و همکاران این شرکت روند کارها را روزانه گزارش می‌دهند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در فصل تابستان قرار داریم و به دنبال گرمای هوا مصرف آب افزایش می‌یابد، افزود: علما و روحانیون مردم را نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب تشویق کنند.
این مسؤول ادامه داد: 384 روستا متقاضی آبرسانی با تانکر هستند و 1300 روستا در حال حاضر در سیستان و بلوچستان به صورت سقایی آبرسانی می‌شود.
وی گفت: 538 حلقه چاه آب در سطح روستاهای استان وجود دارد که 90 حلقه چاه آب کاملا خشک شده و باید چاه‌های جایگزین ایجاد شود که مدت زمان زیادی را می‌طلبد و همچنین 13.5 میلیارد تومان فقط برای حفر آنها  اعتبار لازم است.
ریکی بیان کرد: تعرفه آب با توجه به شرایط اقلیمی هر استان متفاوت است، در حوزه آب روستایی مصرف بیش از اندازه نداشته‌ایم و ضریب مصرف مردم روستایی خوب بوده و انتظار داریم باز هم از اسراف آب جلوگیری کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در برخی از نقاط روستایی متاسفانه آب‌های برکه مورد مصرف انسان و دام است و این بر هیچکس پوشیده نیست، سال گذشته تمام این موارد مستند و به صورت فیلم در معرض دید مسؤولان وزارت نیرو قرار گرفته و کمک کرد به درخواست دولت و موافقت مقام معظم رهبری که 500 میلیون دلار برای توسعه شبکه‌های آب روستایی در کشور اختصاص داده شود.
این مسؤول افزود: بنا بر تبصره‌ای در قانون بودجه سال 96 نیز، 300 میلیون دلار دیگر نیز از صندوق توسعه ملی برای توسعه شبکه‌های آب روستایی کشور اختصاص یافته که امیدواریم این روند حمایتی در سال‌های آینده نیز مستمر باشد تا بتوانیم شبکه‌های آبرسانی را در تمام روستاها ایجاد کنیم.
وی ضمن قدردانی از پیشنهادات و انتقادات مردمی و صبوری و تحمل آنان، گفت: پیام‌های مردمی و مطالبه‌گری آنان کمک بسیار زیادی در رسیدگی به موقع همکاران ما به مشکلات مردم می‌کند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5395
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *