جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ ۰۹:۵۶
۰

حقوق بشر آمریکایی

- حقوق بشر از نظر آمریکا، یعنی کشتار بی‌گناهان.. پرواز مسافربری ایران ایر از تهران به سوی دبی با شلیک موشک هدایت شونده از ناو آمریکایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن جان باختند.
حقوق بشر آمریکایی
حقوق بشر آمریکایی
در روزهای بسیاری از سال به خوبی می‌توان حقوق بشر آمریکایی را دید.
۱۲تیرسال۱۳۶۷ یکی از آن روزهاست. روزی که مانند هر جمعه، پرواز مسافربری ۶۵۵ایران ایر از تهران به سوی دبی در حرکت بود؛ ولی با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.
(گلبرگ، تیر۱۳۸۳،ص۸۷)

آمریکایی که در نمایش‌های تلویزیونی خود مدام حرف از حقوق بشر می‌زند؛ تا امروز هیچ عذرخواهی‌ای بابت این جنایت هولناک نکرده و حتی به آن افتخار نیز کرده است و صد البته همان رویکرد را ادامه داده است: کشتار بی‌گناهان در افغانستان، عراق، سوریه، یمن، ویتنام و...

حقوق بشر واقعی هیچ جایی در رفتار و حتی گفتار آمریکایی‌ها نداشته و ندارد؛ حقوق بشر را می‌توان در لابه‌لای آیات قرآن یافت. آیاتی که به روشنی کشتن حتی یک فرد را ممنوع کرده و اینگونه فرموده است:
«مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا
[مائده/۳۲]
 
هر کس کسى را جز به قصاص قتل یا[به کیفر] فسادى در زمین بکشد چنان است که گویى همه مردم را کشته باشد.» کجای این آیه اجازه کشتن زنان و کودکان و افراد بی‌گناه را می‌دهد؟
 
 
 
پیروان ولایت
 منبع حرف تو
 انتهای پیام/
کد مطلب: 5435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *