دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ۰۸:۵۲
۰

بررسی وضعیت خسارات سیل در ایرانشهر با حضور نماینده وزیر نیرو

نماینده وزیر نیرو و عضو ستاد حوادث غیر مترقبه کشور در سفر به شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان در نشستی با حضور مسئولان محلی به بررسی وضعیت خسارات بارندگی و سیل اخیر در این منطقه پرداخت.
بررسی وضعیت خسارات سیل در ایرانشهر با حضور نماینده وزیر نیرو
بررسی وضعیت خسارات سیل در ایرانشهر با حضور نماینده وزیر نیرو
پایگاه خبری پهره؛ میثم جعفرزاده یکشنبه شب در نشست تخصصی با حضور فرماندار ایرانشهر، مدیر عامل آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی آخرین خسارات بارندگی اخیر را مورد بررسی قرار داد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر در این نشست نیازهای شهرستان را برای کاهش مشکلات و پیگیری حل آنها پس از حوادث احتمالی در آینده مطرح کرد. 
نبی بخش داوودی تامین دیزل ژنراتور برای ایستگاه های آب و فاضلاب شهری و روستایی به منظور جلوگیری از اختلالات شبکه های آبرسانی بعد از قطع شدن برق و تجهیز انبارهای برق و آب و فاضلاب شهری و روستایی برای ترمیم و بازسازی فوری شبکه های آب و برق در مواقع حوادث و بحران ها با توجه به گرمای طاقت فرسای منطقه را از مهمترین نیازهای ایرانشهر عنوان کرد.
وی گفت: اتفاقات اخیر در شهرستان ایرانشهر باید آسیب شناسی و برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تدابیر لازم اندیشیده شود.
فرماندار ایرانشهر افزود: تربیت و تامین به موقع تیم های واکنش سریع و استقرار آنان در مراکز جمعیتی و قطب های چهارگانه منطقه سیستان، زاهدان، ایرانشهر و چابهار نقش مهمی در جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه در مواقع بحرانی دارد.
وی اظهار داشت: ساخت منابع ذخیره سازی آب آشامیدنی در بمپور و دیگر مناطق جمعیتی ایرانشهر، اعطای کمک های بلاعوض و کم بهره به خسارت دیدگان منطفه بدون فوت وقت، تامین اعتبار کافی برای بازسازی و مقاوم سازی شبکه های فرسوده و مستهلک آب و برق و اصلاح و بازسازی مسیر شبکه های آب و برق مدخل رودخانه ها و سیلاب و نظارت تام و کافی بر پیمانکاران و پروژه های منطقه از دیگر نیازهای این شهرستان است.
داودی تسریع در عملیاتی شدن قول های اخیر وزیر نیرو در سفر به منطقه در خصوص ساخت پست 63 کیلوولت و ژنراتور دیزل هشت مگاواتی بزمان را از مهمترین نیازهای منطقه دانست.
میثم جعفرزاده نماینده وزیر نیرو نیز در پایان این نشست قول داد خواسته های و نیازهای منطقه را پیگیری کند.
وی گفت: حتما پیگیری می کنیم تا اعتبارات لازم برای بازسازی زیرساخت های فرسوده آب و فاضلاب و برق منطقه اختصاص یابد.
پایگاه خبری تحلیلی قم پرس بارندگی های پراکنده از پنجشنبه هفته گذشته سبب طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان ایرانشهر شد.
نیروهای امدادی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران از همان ساعات اولیه برای خدمات رسانی و رفع مشکلات پیش آمده از جمله قطعی ارتباطات جاده ای، خسارت به زیرساخت های شهری و تخریب منازل و غیر در مناطق آسیب دیده حضور داشتند.
با تلاش نیروهای امدادی هم اینک تمام راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان باز است و خدمات لازم به مردم سیل زده جنوب استان همچنان در حال ارائه شدن است.
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، بارندگی ها همراه با سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی که از پنجشنبه هفته گذشته در جنوب استان آغاز شده بود فروکش کرده است. 
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است./ایرنا
انتهای پیام
کد مطلب: 5529
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *