سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۲۵
۰
معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان عنوان کرد

زنان بلوچ عامل شهرت جهانی کلپورگان

معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: زنان بلوچ عامل شهرت جهانی سفال کلپورگان هستند.
زنان بلوچ عامل شهرت جهانی کلپورگان
زنان بلوچ عامل شهرت جهانی کلپورگان
به گزارش پهره، به نقل از فارس، مجتبی میرحسینی با اشاره به بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی از روستای کلپورگان اظهار کرد: ثبت روستای کلپورگان در فهرست جهانی علاوه بر حفظ و معرفی هویت و فرهنگ مردم باعث افزایش شهرت استان در سطح ملی و بین المللی خواهد شد.
وی افزود:مقصد شدن استان برای گردشگران در سال ۹۶توجهات را به سیستان و بلوچستان افزایش داده و باعث جلب شدن نگاهها به این استان شده است.
میرحسینی با تاکید بر نقش مهم صنایع دستی در جذب گردشگر افزود:سیستان و بلوچستان دارای صنایع دستی متنوع و با کیفیت می باشد و با اقداماتی که در سالهای گذشته صورت گرفته است جایگاه خود را در مقیاس ملی بازپس گرفته است.
معاون گردشگری گفت: ثبت جهانی روستای کلپورگان فرصت بسیار مهی برای ورود صنایع دستی استان در بازارهای جهانی را فراهم خواهد آورد.
 معاون گردشگری از شکل گرفتن تورهای گردشگری به مقصد روستای کلپورگان خبر داد و افزود:با مشارکت بخش خصوصی و فعال کردن اقامتگاههای بومگردی ، بسته کاملی برای انجام تورهای گردشگری در این منطقه فراهم خواهد شد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان زنان بلوچ را عامل  جهانی شدن کلپورگان دانست و گفت: تاریخ‌ جهان‌ شاهد و راوی نقش‌ عظیم‌ و غیرقابل‌ انکار زنان‌ در حوادث و اتفاقات‌ گوناگون بوده است و‌ امروزه‌ که‌ مباحث‌ توسعه‌ مطرح‌ است‌، نقش‌ زنان‌ در این‌ فرآیند به شدت‌ مورد توجه‌ قرار گرفته‌ است‌ که خوشبختانه سیستان و بلوچستان در این زمینه پیشرو می باشد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5538
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *