جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۶ ۱۶:۱۴
۰
امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز این هفته :

توجه به جوانان انقلابی و مدیریت جهادی نیاز دولتمردان

توجه به جوانان انقلابی در سایه سنگر مساجداز وظایف دولت می باشد/ دولت دوازدهم برای پیشرفت و توسعه کشورنیازمند مدیریت جهادی است
امام جمعه ایرانشهر
امام جمعه ایرانشهر
به گزارش پهره ،حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه شهرستان ایرانشهر در خطبه های نماز این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا الهی، اظهار داشت:
قساوت قلب باعث دوری اطرافیان از انسان است و مهربانی و خوش اخلاقی، توجه و علاقه دیگران را جلب می کند و در قیامت هم انسان خوش قلب به پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) نزدیک و محبوب بوده و باعث شفاعت و رحمت وی خواهد شد.
وی افزود:
تشخیص اخلاق خوب و بد برای هیچکس در هر سنی از هم سخت و دشوار نیست و انسان به جای ظن و گمان نیازمند داشتن یک عقل سلیم بوده تا بین خوب و خوب تر، بد و بدتر یکی را انتخاب کند.
امام جمعه ایرانشهر با اشاره به سالروز اشغال ایران به دست متفقین  گفت:
جوانان عزیز ایران اسلامی باید تاریخ قبل از انقلاب را به خوبی و با دقت مطالعه کنند و از حوادث آن عبرت بگیرند و بدانند که امروز به برکت انقلاب اسلامی در چه آرامش و وضعیتی زندگی می کنند.
حجت الاسلام ابطحی با اشاره به سالروز شهادت حجاج ایرانی در مکه مکرمه و حادثه فاجعه منا گفت:
عاقبت  و سرنوشت آل سعود قطعا تباهی و نابودی خواهد شد و نباید تصور شود خداوند متعال اگر تاکنون بلایی سرشان نیاورده یعنی آنها را بخشیده است.
امام جمعه ایرانشهر با تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجائی و باهنر اظهار داشت:
شهیدان والامقام رجائی و باهنر نمونه یک دولت انقلابی با مدیریت جهادی هستند که در آن وانفسای زمان خود ویژگی هایی از جمله تواضع، فروتنی، روحیه جهادی و گوش به فرمان امام را داشتند و باید دولت مردان آنها را ملاک و معیار خود قرار داده و عملکردشان را بسنجند.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت روحیه جوانان انقلابی گفت:
مدیریت جهادی نیازمند تربیت و تقویت روحیه انقلابی  جوانان در سنگر مساجد بوده و امروز وظیفه دولتمردان به ویژه دولت دوازدهم حمایت همه جانبه از آنها است.
امام جمعه ایرانشهر گفت:
نگاه ویژه دولت به تقویت روحیه انقلاب گری جوانان و داشتن مدیریت جهادی باعث رشد و توسعه کشور می شود .
حجت الاسلام ابطحی افزود:
جریانی موسوم به اعتدال گریان بین دو جریان سیاسی کشور یعنی اصلاح طلبان و اصولگرایان قرار گرفته که با حذف جوانان انقلابی از جایگاه های مهم باعث ضرر رساندن به نظام و انقلاب می شوند.
وی تصریح کرد:
انتخاب وزیران، استانداران و فرماندارن از این جریان منجر به وجود آمدن حقوق های نجومی شد که به گفته سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ انقلاب در هیچ دولتی چنین اتفاقی رخ نداده بود.
وی گفت:
بزرگترین اختلاس تاریخ کشور بعد از انقلاب و تخلف گسترده برخی استانداران و فرمانداران در انتخابات نتیجه انتخاب افرادی از بین این جریان موسوم به اعتدال گرایان است.
امام جمعه ایرانشهر گفت:
افراد معتدل باعث بوجود آمدن چنین حوادث تلخی بودند و باید آنها را افراطی و تندرو خطاب کرد نه جوانان مومن، متعهد و انقلابی را که تمام اهدافشان پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود:
مردم از دولت دوازدهم توقع دارند از میان افراد مومن و انقلابی مسئولین را انتخاب کند تا با عملکرد خود نه گفتار درمانی، تحقق وعده ها و حل مشکلات کشور را نشان دهند.
حجت الاسلام ابطحی در پایان خطبه ها با اشاره به آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:
شورا یک اتاق فکر در شهرها و روستاها است و مسئولین باید با همفکری و همدلی یکدیگر و اهمیت دادن به مسائل و مشکلات مهم همچون اشتغال جوانان، اعتیاد، آبادانی و عمرانی تصمیم گیری و عمل کنند.
 
کد مطلب: 5593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *