شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ۱۸:۴۰
۰

به بهانه روز کارمند:

گفت و گو با کارمند نمونه زن و فعال شهرستان / با مدیریت هم نقش زن و مادر خانواده و هم کارمند را ایفا می کنم.
روز کارمند
روز کارمند
به گزارش پهره ، سومین روز از هفته دولت مصادف با چهارم شهریور روز گرامیداشت کارمند در تقویم شمسی ما نامگذاری شده تا با تکریم از خدمتگزاران به مردم، از خدمات ارزنده آنها تشکر و قدردانی شود. در جمهوری اسلامی ایران مردان و زنان زیادی در ادارات ، نهادها ، ارگان ها و سازمان ها بصورت کارمند شبانه روز با قومیت و مذهب  و سن و سال های مختلف ، به مردم و نظام اسلامی خدمت می کنند و همه و همه در تلاشند تا جامعه بهتری را برای ایران و آینده این مرز و بوم رقم بزنند.
هر چند سختی ها و مشقت های فراوانی در بسیاری از مشاغل چه برای مردان چه برای زنان وجود دارد اما بازهم هستند کسانی که پیوسته عاشقانه کار خود را همزمان با رسیدگی به خانواده انجام می دهند و هرگز نمی گذارند سختی های زندگی مانع از انجام مسئولیت و وظایف خود بشوند.
خبرنگار پهره به مناسبت روز کارمند به سراغ یک بانو کارمند نمونه شهرستان ایرانشهر رفته تا گفت و گو در این زمینه با او داشته باشد.
آرزو امیری یکی از کارمندان اداره تامین اجتماعی ایرانشهر است که امروز در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه ادارات بعنوان یکی از برترین ها می باشد.
وی مادر سه فرزند و ده سال است که در اداره تامین اجتماعی مشغول به کار بوده ، در گفت و گو با خبرنگار ما تنها دغدغه اش را فرزندانش و نبود امکانات مناسب آموزشی و تفریحی برای آنها بیان کرد و گفت:
هم کارمند بودن و هم ایفا نقش همسری و مادری هر دو آنها سختی های خود را دارد اما با مدیریت درست و به موقع می توان هر دو را به نحو احسن انجام داد و تا خللی در هیچکدام ایجاد نشود.
امیری افزود:
تنها دغدغه فکری من موضوع کمبود امکانات آموزشی، تفریحی و تربیتی برای فرزندانم است که متاسفانه در سطح شهرستان ایرانشهر برای بنده بعنوان یک مادر مطلوب و قابل قبول نیست و همیشه نگرانی من از این موضوع است.
وی گفت:
با وجود اینکه ساعت کاری زیاد است و زمانی که به منزل می روم خسته کار هستم و توان بالایی برای انجام همزمان کار درخانه نیست اما تمام تلاشم رابرای رسیدگی به خانواده و فرزندانم می کنم و نباید از یک شخص شاغل که ساعات زیادی را در اداره به سر می برد توقع داشت با توان بالا در خانه هم کار کند.
امیری در خصوص اشتغال بانوان در منزل یا نحوه کار آنها به گونه ای که در منزل انجام دهند گفت:
این طرح خوبی است اما تمامی مشاغل امکان پذیر نیست.بسیاری از کارها به دلیل حساسیت بالا و سیستم های مهم اجرایی نیازمند یک محیط کاری می باشد و نمیتوان آنها را در منزل انجام داد مخصوصا اگر موردی باشد و نیاز به پاسخگویی ارباب رجوع را بطلبد حتما باید در محیط اداری و کاری انجام شود.
وی افزود:
اگر ساعات کاری بانوان کمتر شود می توان بهتر هم به امورات منزل و خانواده رسیدگی کرد و هم با توان بیشتری در اداره فعالیت کرد.
امیری در خصوص کارها و سمت های سبک و سنگین نسبت به خانم ها اظهار داشت:
من قبول ندارم که برخی می گویند یک کار برای یک خانم سبک یا سنگین است.بانوان هم می توانند در کنار آقایان از عهده انجام سمت ها و کارهای سنگین در کنار ایفا کردن نقش همسری و مادری برآیند و اگر کاری سختی داشته باشد زن و مرد ندارد . یک مرد هم نمی تواند همزمان هم در خانه کار کند هم در بیرون از خانه و باید مدیریت لازم برای رسیدگی به هر دو امور انجام شود.
وی در پایان از مسئولین خواست تا با ایجاد فضاهای مطلوب آموزشی رفاهی و تفریحی به خانواده ها بیشتر رسیدگی کنند.
اما خبرنگار پهره به سراغ یکی دیگر از بانوان فعال شهرستان رفته تا به مناسبت روز کارمند با او مصاحبه کند.
سمیه نارویی متولد سال 1360 و دارای کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی می باشد که مسئول اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی ایرانشهر از زمان تاسیس تاکنون بوده و یکی از بانوان جوان و فعال شهرستان است که با تلاش شبانه روزی اش و در حالی که کمبود نیرو در بخش کاریش وجود دارد توانسته در این زمینه کاری موفق و موثر عمل کند.
وی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:
از پنج سال قبل تاکنون من عهده ار اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی ایرانشهرهستم و بعنوان یک کارمند شرکتی در این سمت حساس و پرمشغله هستم اما یکسال است که شرایط کاری برای من و همکارانم نسبت به قبل بهتر شده و ماهانه حقوق ما واریز می شود.
نارویی افزود:
با وجود اینکه شغل بنده بسیارسنگین و حتی گاهی اوقات خطرناک بوده و در گاهی اوقات جان من به خطر افتاده اما متاسفانه هنوز برای تبدیل وضعیت ما به قراردادی هم اقدام نشده و این موضوع خیلی برای من و همکارانم اذیت کننده است.
وی گفت:
با وجود کمبود های معیشتی که شغل ما دارد اما من در تمام این پنج سال با همه توان و انرژی برای مردمم وقت گذاشته ام تا خدمتی صادقانه به آنها بکنم و گاهی اوقات هم پرونده هایی در اورژانس اجتماعی تشکیل شده که من برای حل آن مدت زمان طولانی را شبانه روزی و به دور از خانواده در محل کارم بوده ام تا توانسته ام با همه خطرات کاری آن را حل و خیر کنم.
نارویی ضمن گلایه از کمبود نیرو در اورژانس اجتماعی گفت:
کار اورژانس اجتماعی از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و یکی از مشکلات ما کمبود نیرو مخصوصا خانم است در حالی که بسیاری از پرونده های ما مربوط به دختران و زنان بوده من بعنوان تنها نیروی زن نمی توانم آن را بدون کمک همکار خانم انجام دهم و لازمه آن وجود یک یا دو نیرو زن می باشد،  که با وجود وعده مسئولین مبنی بر جذب نیرو تا تیرماه امسال هنوز هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.
وی افزود:
مشکل دیگر کار ما کمبود اعتبارات لازم بوده که باعث می شود ما نتوانیم به نحو احسن انجام دهیم.
سمیه نارویی گفت:
در سالهای اول کار خانواده ها با ما همکاری لازم را نداشته اند اما اکنون با وجود آشنایی بیشتر و فعالیت های گسترده ما ، خانواده ها خودشان بطور خودجوش در صورت بوجود آمدن مشکلی به ما مراجعه می کنند.
وی در پایان از مسئولین خواست تا با توجه و تخصیص اعتبارت لازم بیشتر به این بخش آنها را یاری کنند و همچنین مسئولین استانی پیگیر تبدیل وضعیت و ارتقا شغلی آنها شوند تا مشکلات معیشتی شان بهتر شود.

انتهای پیام/ف
کد مطلب: 5594