جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ۱۴:۰۷
۰
نماز باشکوه عید سعید قربان در ایرانشهر:

ملاک اصلی قربانی کردن ،ذبح هوای نفس/منشاء اصلی جنگ بین مسلمانان صهیونیست است

با حضور پرشور مردم مومن و نمازگزار ایرانشهری مراسم پرفیض و با شکوه نماز عید قربان در مصلی فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
عید سعید قربان
عید سعید قربان
به گزارش پهره، مردم خدا جو و مومن ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان در دهمین روز از ماه ذی الحجه با حضور در مصلی فاطمه الزهرا(س) با قربانی کردن هوای نفس خویش ، پس از سپردی کردن از سیر و سلوک در دعای عرفه ، نماز باشکوه و پرفیض عید سعید قربان را به امامت حجت الاسلام محمد جواد خلیلی اقامه کردند و ابراهیم وار شیطان وجودی خود را سربریدند.
خطیب توانا نماز عید سعید قربان با تفسیر و اشاره به آیات قرآن و داستان حضرت ابراهیم (ع) و قربانی کردن فرزندش اسماعیل(ع) به دستور الهی گفت:
خداوند متعال هر پیامبری را متناسب با زمان و مکان خودش امتحان کرد و حضرت ابراهیم خلیل الله (ع) را از طریق فرزند دلبندش مورد آزماش قرار داد که این پیامبر عزیز از این آزمون الهی با سربلندی و افتخار بیرون آمد.
حجت الاسلام خلیلی افزود:
وقتی که حضرت ابراهیم از فرزندش دل کند و حاضر شد به دستور الهی و برای رضای او قربانی اش کند ، خداوند او را بخشید و به جای آن یک گوسفند را برای قربانی فرستاد.
خطیب نماز عید سعید قربان گفت:
در این واقعه ملاک اصلی ذبح کردن هوای نفس بود یعنی دل کندن از متعلقات دنیا و هر آنچه که باعث دوری انسان از خداوند می شود و گوش به فرمان الهی بودن در همه شرایط است.
وی افزود:
خداوند برای هر عیدی یک نماز را قرار داده زیرا نماز بالاترین و بهترین عبادت و راه نزدیک شدن به خداوند است.
حجت الاسلام خلیلی در بخش دیگری از خطبه های نماز عید سعید قربان با اشاره به تحولات منطقه و جنگ های داخلی بین کشورهای اسلامی گفت:
منشاء اصلی اختلافات و جنگ داخلی بین کشورهای مسلمان و منطقه خاورمیانه استکبارجهانی و صهیونیسم غاصب است.
وی افزود:
کشورهای عربی برخلاف اینکه یک کشور مسلمان بوده و باید طبق دستورات و فرمایشات  اسلام ناب محمدی از یهود و نصارا دوری کنند و با وحدت و همدلی بین یکدیگر با آنها مقابله کرده اما خود را وابسته به صهیونیسم غاصب می دانند و با پیروی از رژیم صهیونیستی همچون یک ارباب ، برادر کشی به راه انداخته اند.
حجت الاسلام خلیلی گفت:
صهیونیست ها باعث شدند تا در کشورهای عربی و منطقه خاورمیانه از جمله میانمار ، یمن ، سوریه جنگ داخلی اتفاق بیفاتد و انسان های بی گناه زیادی کشته شوند.
وی تصریح کرد:
جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب شکوهمندش تنها کشور حاضر در منطقه است که قاطعانه و محکم در مقابل یاوه گویی ها استکبار و رژیم صهیونیستی ایستادگی می کند و هرگز دست دوستی و برادری آنها را نمی پذیرید و با پیروی از اسلام ناب محمدی درصد نابودی یهود و نصارا خواهد بود.
حجت الاسلام خلیلی گفت :
کشورهای عربی بدانند سرنوشت دوستی با استکبار جهانی همچون سایر کشورهای منطقه جز نابودی و تباهی چیز دیگری نخواهد بود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5599