جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ۱۴:۳۰
۰

دفاع مقدس آزمون ایستادگی ملت ایران بود

امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز این هفته گفت:هفته دفاع مقدس علاوه براینکه باب جهاد و شهادت را برای جوانان ما گشود یک آزمون ایستادگی ملت غیور ایران در برابر استکبار جهانی هم بود.
نماز جمعه
نماز جمعه
به گزارش پهره، حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز این هفتهد که با حضور پرشور فرماندهان سپاه، بسیجیان و فرماندهان و نیروهای ارتش بود، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس  گفت: هفته دفاع مقدس علاوه براینکه باب جهاد و شهادت را برای جوانان ما گشود یک آزمون ایستادگی ملت غیور ایران در برابر استکبار جهانی هم بود.
وی افزود: ما در یک جنگ نابرابر و تمام عیار با ایمان به خدا و داشتن تقوا توانستیم دشمنی را که از حمایت قوی کشورهای جهان بهرمند بود شکست دهیم.
امام جمعه ایرانشهر با اشاره به سخنرانی رییس جمهور آمریکا ضمن محکومیت آن گفت: امروز ملت ایران پس از سخنان گهربار رهبرمعظم انقلاب با راهپیمایی خود سیلی محکمی به ترامپ خواهند زد تا مغز الکلیش از مستی خارج شود.
حجت الاسلام ابطحی استقلال اقلیم کردستان را دسیسه ای از سوی رژیم صهیونیستی خواند و گفت: پشت پرده جریان همه پرسی برای استقلال اقلیم کردستان اسراییل است و دشمنان ما می خواهند یک منطقه جدیدی همچون اسراییل ایجاد کنند که خواسته آنها امکان پذیر نخواهد بود.
همچنین بین دو نماز ظهر و عصر سرهنگ کیخا از فرماندهان دفاع مقدس ضمن گرامیداشت این ایام گفت: محرم  منشاء پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس ما هم با عاشورا و محرم گره خورده  بود و پیروزی انقلاب اسلامی جهان را در حالی که به دو بلوک غرب با رهبری آمریکا و بلوک شرق به رهبری شوروی سابق تبدیل کرده بود متحول کرد.
وی افزود:آمریکا آخرین ابرقدرتی بود که در کشور ما وجود داشت و پس از انقلاب بارها و بارها با ایجاد اختلاف و درگیری داخلی و خارجی سعی داشت باردیگر بر کشور ما سلطه کند اما به لطف خدا ،رهبری امام راحل ، وحدت و همدلی و هوشیاری ملت سلحشور ایران ناکام و شکست خورده ماند.
سرهنگ کیخا گفت: صدام حسین بعنوان یک گزینه مشترک از سوی آمریکا، شوروی سابق انتخاب و با تحریک او به دلیل اختلافات مرزی گذشته یک جنگ هشت ساله را در 31 شهریور 59 از طریق نیروهای زمینی]هوایی و دریای ارتش عراق به ما تحمیل کردند.
وی افزود: اختلافات و درگیری های داخلی و خیانت های دولت وقت به دشمن قوت قلب داد تا نقشه یک جنگ نظامی را طراحی کنند و با استفاده از اتنگیزه صدام به ایران حمله کرده و یک هفته ای ایران را تصرف کنند که این امر و خواسته را با خود به گور بردند.
نمازگزاران ایرانشهری قبل از اقامه نماز عصر با سردادن شعارهای مرگ برآمریکا سخنان سخیف ترامپ را همزمان با مردم سراسر کشور محکوم کردند.
پ

 
 

 
انتهای خبر/
 
 
کد مطلب: 5641
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *