جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ۱۷:۴۰
۰

همایش شیرخوارگان حسینی در ایرانشهر+گزارش تصویری

در هفتم روز از ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و فرزندانشان در حسینیه سیستانی های ایرانشهر برگزار شد.
همایش شیرخوارگان حسینی
همایش شیرخوارگان حسینی
به گزارش پهره، همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز مصادف با هفتم ماه محرم با حضورمادران و فرزندانشان به یاد شهادت مظلومانه کوچکترین شهید کربلا حضرت علی اصغر(ع) در حسینیه سیستانی های ایرانشهر برگزار و مادران ایرانشهری هم ناله با حضرت رباب(ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند.
حضرت حجت الاسلام سجادی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی ایرانشهر در این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم زنده نگه داشتن قیام با عظمت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تربیت فرزندان حسینی برای ادامه دادن راه امام و اهل بیت عصمت و طهارت است.
وی گفت: اگر میخواهیم فرزندانی علوی داشته باشیم باید از ابتدای راه تربیت را صحیح و اسلامی قدم برداریم.فرزندانی که با قرآن انس بگیرند در آینده از رشد عقلی کامل بهرمند خواهند شد.
وی افزود: پدر و مادر هرکدام به تنهایی و مشترک باهم وظایف سنگین و مهمی در تربیت فرزندان دارند و لقمه پاک و حلال پدر و مادر آنها را به سمت راه اهل بیت و اسلام هدایت می کند.شیردادن مادر و نحوه تربیت او نقش بسزایی در شکل گیری شخصیت فرزند در آینده دارد و باید مادران به این امر دقت کنند.
حجت الاسلام سجادی تصریح کرد: پدر و مادر باید بین فرزندانشان تبعیض قائل نشوند و از نظر عاطفی و مادی عدالت را کامل برقرار کنند تا در روح فرزندانشان تاثیر منفی نداشته باشد.
وی محیط آموزشی و فرهنگی جامعه را در تربیت فرزند تاثیرگذار خواند و بااشاره به خطرات برنامه های ماهواره ای و فضای مجازی مراقبت بیشتر از آنها را لازم و مهم خواند.
مادران دلسوخته  ایرانشهری به یاد دردانه شش ماهه امام حسین (ع) نوزادان خود را لباس سبز به تن کرده و با بستن پیشانی بند یا حسین (ع) بر پیشانی های کوچک نوزادان و کودکان در این مراسم شرکت کردند و در فضای معنوی با مداحی مداحان اهل بیت (ع) در سوگ این طفل شیرخواره عزا و ماتم گرفتند.
انتهای خبر/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
کد مطلب: 5657
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *