دولت نحوه کارکرد شرکت های سهام عدالت را شفاف سازی کند/عدم اعتماد مردم باعث ضرر برای دولت و سرمایه گذاران

17 مهر 1396 ساعت 10:11

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: پرداخت سود سهام عدالت به مردم باید دقیقا از سوی دولت و شرکت ها شفاف سازی شود تا عدم اعتماد مردم به دولت باعث ضرر رساندن به سرمایه گذاران نشود


به گزارش پهره، ناصر دهانی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به پرداخت سهام عدالت در این زمینه اظهار داشت: پرداخت سود سهام عدالت به مردم باید دقیقا از سوی دولت و شرکت ها شفاف سازی شود تا مشخص شود که این شرکت ها در طی این ده سال سرمایه گذاری های انجام داده سودهی یا ضرردهی داشتند.
وی گفت : بسیاری از شرکت ها واقعیت های پنهانی دارند و هرگز مشخص نمی شود سهامی که از سوی افراد سرمایه گذاری می شود سوده یا ضرردهی و اختلاف قیمت را اعلام نمی کنند و هرگز برخی سیاست ها این اجازه را برای بررسی نخواهد داد.
وی بااشاره افزود: عدم زمان مشخص پرداخت، نحوه پرداخت دقیق و سرمایه گذاری انجام شده یک مشکلی است که باید با همکاری هیئت های علمی دانشگاه ها بصورت تحقیق و پژوهش انجام شود تا برای همگان شفاف سازی کامل در این زمینه شکل بگیرد.
دهانی تصریح کرد: عدم شفاف سازی لازم این ذهنیت را برای مردم ایجاد می کند که دولت به دلیل عدم زمان مشخص پرداخت قصد جبران کسری بودجه و خزانه را دارد و پرداخت سود سهام عدالت به دلیل همزمانی با ایام خاص صرفا یک وعده تبلیغاتی انتخاباتی بوده است.
وی افزود: اگر جزئیات ریز سهام عدالت برای مردم شفاف سازی نشود و فقط از مردم خواسته شود تا مجددا مبلغی را برای دریافت سود پرداخت کنند قطعا دولت با عدم اعتماد مردم روبرو خواهد شد و این مسئله تبعات منفی برای سرمایه گذاری از این قبیل دارد.


کد مطلب: 5671

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/5671/دولت-نحوه-کارکرد-شرکت-های-سهام-عدالت-شفاف-سازی-کند-عدم-اعتماد-مردم-باعث-ضرر-سرمایه-گذاران

پهره
  https://www.pahreh.ir