پیگیری یک گزارش:

عدم تامین امنیت عامل اصلی وضعیت اسفبار چشمه آبگرم بزمان است/پنج میلیارد ریال برای تجهیز آن مصوب شد

2 آبان 1396 ساعت 10:20

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر گفت: عامل اصلی وضعیت اسفبار چشمه آبگرم بزمان عدم تامین امنیت از سوی معارضین و اختلافات مردمی بر سر مالکیت آن است.


به گزارش پهره، در پی انتشار گزارش نارضایتی گردشگران از وضعیت نامطلوب چشمه آبگرم بزمان جذاب ترین منطقه گردشگری جنوب سیستان و بلوچستان از سوی پایگاه خبری تحلیلی پهره ایرانشهر، مسئولین میراث فرهنگی به آن واکنش نشان دادند.
اما عبدالحمید خدایاری صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار پهره، عدم امنیت در منطقه گردشگری چشمه آبگرم بزمان و همکاری نکردن مسئولین و مردم بخش بزمان را عامل اصلی وضعیت نامطلوب آن بیان کرد و اظهار داشت: چشمه آبگرم بزمان در جنوب غربی سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین چشمه های آبگرم استان که دارای خواص درمانی می باشد و بر طبق پایش اداره میراث فرهنگی در شبانه روز بین70الی 80 نفر گردشگر به آن مراجعه می کنند و یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری سیستان و بلوچستان است.
وی گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دلیل اهمیت بسیار بالای این منطقه در گذشته اقدامات موثری برای افزایش امکانات و رفاه حال گردشگران و مسافران زیرساخت هایی شامل احداث  6 آلاچیق ویژه استراحت، دو سرویس بهداشتی، یک مسجد با مشارکت مردمی و پنج عدد برج نوری با پنل خورشیدی برای روشنایی آن، در چشمه آبگرم احداث کردند.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر افزود: دو استخر برای بهره مندی بیشتر گردشگران از چشمه آبگرم که طرح آن برگرفته از منطقه گردشگری سیرچ کرمان اما مطابق با فرهنگی بومی خود شهر بزمان در حال احداث است که تا پایان سال 95 فاز اول آن بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تامین بودجه فاز دوم آن کامل خواهد شد.
او اضافه کرد: برای تنظیف منطقه و زیباسازی تاکنون دو مرحله جمع آوری زباله با همکاری و همیاری گروه های جهادی، بسیج سازندگی و دلسوزی خود اهالی بزمان انجام شده که جای تقدیر و تشکر را برای این حس مسئولیت و دلسوزی دارد اما برای حفظ آن لزوما باید خود گردشگران هم از ریختن زباله خوداری کنند تا این طبیعت بکر و جذاب آسیب نبیند.
خدایاری با اشاره به عدم تامین امنیت از سوی معارضین به این منطقه و همکاری نکردن مسئولین اظهار داشت: اقدامات موثر برای رفاه این منطقه گردشگری از سوی میراث فرهنگی انجام شده اما به دلیل اختلافات مردم بر سر مالکیت چشمه آبگرم، معارضین به نشانه اعتراض تاکنون درب های سرویس بهداشتی را سرقت کردند، برج های نوری را از کار انداخته که به مرور زمان آسیب و غیرقابل استفاده شده و این مسئله باعث ایجاد وضعیت اسفبار فعلی چشمه آبگرم بزمان است.
وی افزود: برای حل این بحران حس مسئولیت پذیری و دلسوزی مردم و مسئولین بخش بزمان لازم است تا با تامین امنیت و همکاری موثر با میراث فرهنگی کمک کنند تا چشمه آبگرم همچنان یک منطقه ویژه و جذاب گردشگری در جنوب سیستان و بلوچستان باقی بماند.
وی با اشاره به مصوب شدن بودجه پنج میلیارد ریالی از سوی میراث فرهنگی برای تجهیز چشمه آبگرم تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده مصوب سال 95 از دو میلیارد و 400 میلیون ریال به پنج میلیارد ریال برای تجهیز امکانات رفاهی چشمه آبگرم افزایش پیدا کرده که پس از تخصیص آن و همکاری مردم و مسئولین بخش بزمان شاهد یک منطقه ویژه و جذاب گردشگری در جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم بود که به دنبال آن اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت.
انتهای خبر/


کد مطلب: 5687

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/5687/عدم-تامین-امنیت-عامل-اصلی-وضعیت-اسفبار-چشمه-آبگرم-بزمان-پنج-میلیارد-ریال-تجهیز-مصوب

پهره
  https://www.pahreh.ir