يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۴۹
۰
رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر؛

یک قلاده گربه شنی به دامان طبیعت بازگشت

رئیس اداره محیط زیست ایرانشهرگفت: یک قلاده گربه شنی در ایرانشهر که در تله زنده گیری پرندگان گرفتار شده بود، رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشت.
گربه
گربه
محمد انور هاشمزهی در گفت و گو با خبرنگار پهره، با اشاره به این خبر اظهار داشت: یک قلاده گربه شنی که در تله زنده گیری شکارچیان غیرمجاز هوبره گرفتار شده بود، با تلاش و اقدام به موقع محیط بانان محلی رها سازی و به دامان طبیعت بازگشت.
 وی گربه شنی را یکی از هشت گربه سان وحشی ایران و کوچکترین آنها بیان کرد و گفت: گربه شنی را به زبان محلی گیابان گربه می گویند و یکی از گونه‌های حفاظت شده و در معرض انقراض می باشد که سازگاری منحصر به فردی با مناطق بیابانی به ویژه تپه زارهای ماسه ای دارد و  به عنوان نماد حیات وحش شهرستان ایرانشهر معرفی شده است.

هاشمزهی افزود: تاکنون بیش از 30 قلاده از این گونه در شهرستان های ایرانشهر و دلگان در جنوب استان توسط محیط بانان مشاده شده است و این منطقه به علت داشتن ریگزارهای گرم در زمستان و وجود حشرات و جوندگان به عنوان منابع غذایی این جاندار، شرایط مناسبی را برای زیست این گونه نادر حیوانی را دارد.
رییس اداره محیط زیست ایرانشهر از مردم خواست تا از گربه شنی حفاظت کنند و هرگز اجازه ندهند شکارچیان پرندگان از جمله هوبره با تله های شکار خود باعث انقراض این گونه نادر و کمیاب شوند و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 200 تله زنده گیری هوبره در ایرانشهر کشف شده و جریمه زنده‌گیری هر قطعه هوبره 200 میلیون ریال و هر قلاده گربه شنی 100 میلیون ریال است.
 
کد مطلب: 5711
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *