پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۰۸
۰
به مناسبت هفته دیابت صورت گرفت؛

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان ایرانشهر

به مناسبت گرامیداشت هفته دیابت همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
دیابت
دیابت
به گزارش پهره، به مناسبت گرامیداشت هفته دیابت همایش پیاده روی خانوادگی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در شهرستان ایرانشهر از میدان جمهوری اسلامی تا ورزشگاه شهید چمران برگزار شد.
رئیس مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره، در زمینه این خبر اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی جامعه ما در زمینه سلامت افراد، دیابت است و امروز با هدف پویایی، تحرک ، سحرخیزی در هفته ملی دیابت همایش پیاده روی را در شهرستان ایرانشهر با حضور جمع کثیری از مردم برگزار کردیم.
وی گفت: بیماری دیابت در زنان و مادران ما در حال رشد می باشد و علت آن عدم تحرک کافی و رژیم مناسب غذایی است و باید با ایجاد نشاط و تحرک، رژیم مناسب در جامعه از این بیماری جلوگیری کنیم.
علی شیرین بنیاد افزود: دیابت یک بیماری است که دیر تشخیص داده می شود و ممکن است در سنین پیری با عواملی مثل کم سویی چشم و قطع عضو شدن بدن خود را بروز دهد و در صورت تشخیص به موقع و رعایت کردن می توانیم از آن و خطرات که دارد جلوگیری کنیم.
رئیس مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر اضافه کرد: 10 درصد افراد بالای 30 سال جامعه مبتلا به این بیماری هستند و در شهرستان ایرانشهر پیش بینی می شود بیش از 50 هزار نفر مبتلا بوده که هنوز در بسیاری از افراد این بیماری تشخیص دادهد نشده و ممکن است در آینده مشخص شود اما با اندازه گیری بخ موقع قند خون در زمان قبل از صبحانه از این بیماری جلوگیری کنیم.
در پایان همایش به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا شد.
انتهای پیام/م.ف
 
 
 
 
 
کد مطلب: 5719
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *