جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۱۲
۰
خطیب نماز جمعه ایرانشهر:

اخلاق نیکو پیامبراکرم (ص) باعث گسترش دین اسلام شد

امام جمعه موقت ایرانشهر گفت: اخلاق و رفتار نیکو پیامبراکرم (ص) باعث ترویج و گسترش دین اسلام در دنیا شد.
نماز جمعه
نماز جمعه
به گزارش پهره، حجت الاسلام سید عبدالسین سجادی امام جمعه موقت ایرانشهر در خطبه های نماز این هفته، ضمن تسلیت ایام رحلت جانگداز پیامبراکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، اخلاق نیکو را مهمترین و بهترین ویژگی پیامبر بیان کرد و اظهار داشت: رمز موفقیت پیامبرعظیم الشان (ص) در ترویج اسلام در دنیا، فقط به خاطر اخلاق نیکو وگسترش آن در جامعه  بود و خودشان هم تاکید می کردند که من برگزیده شده ام تا مکارم اخلاق را در بین مردم و جامعه تبیین بکنم.
وی گفت: پیامبراکرم)ص) با داشتن اخلاق اسلام را در زمان جاهلیتی که در شبه جزیره حجاز و عربستان بیداد می کرد و مردم بی رحمانه دست به قتل، خونریزی، غارت اموال و زنا می زدند، به خوبی گسترش دهد و این شاخص ترین ویژگی نبی مکرم (ص) باعث شد تا دین اسلام به کل دنیا صادر شود.
امام جمعه موقت ایرانشهر تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما مسلمانان اطاعات از دستورات و توصیه های پیامبراکرم است و هرکس به آنها عمل کند با ایشان محشور و وارد بهشت می شود و مورد رحمت و مغفرت خداوند خواهیم شد اما کسانی که برخلاف گفته هایش عمل کنند، به پیامبر خیانت کردند و خشم و خضب الهی شامل حالشان می شود.
حجت الاسلام سجادی با تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) خاطر نشان کرد: شخصیت والای امام کریم اهل بیت(ع) همچون پیامبر است و همواره راه این شخصیت بی بدیل عالم هستی را دنبال می کرد و با اطرافیانش با اخلاق و رفتار نیکو داشت و باعث تاثیرگذاری هم شده بود.
وی سخاوت، بخشندگی و اخلاق نیکو را مهمترین ویژگی کریم اهل بیت(ع) عنوان و اضافه کرد: امام حسن مجتبی(ع) در مقابل ناسزایی و بی احترامی های مردم رفتاری خوش و مهربانانه نشان می داد به گونه ای که بسیاری از آنها منقلب و جذب این اخلاق نیکو حضرت شده بودند و بعدها در کنار ایشان قدم می گذاشتند.
امام جمعه ایرانشهر با اشاره به ظهور جریان های منحرف و افراطی که باعث لکه دار کردن دین اسلام شدند، گفت: گروه های تروریستی تکفیری مثل داعش، القاعد که به اسم اسلام دست به کشتار و جنایت می زنند، راه پیامبر را اشتباه رفتند و به این حضرت خیانت کردند.
وی افزود: دشمنان قسم خورده اسلام از ترس گسترش این دین رحمانی و با هدف خدشه دار کردن آن در بین مردم دست به ایجاد این گروهک های ضداسلامی زدند و قصد دارند از ترویج آن جلوگیری کنند اما بدانند هرگز موفق نخواهند شد.
انتهای پیام/م.ف
 
 
 
 
 
کد مطلب: 5721
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *