خطیب نماز جمعه ایرانشهر:

اخلاق نیکو پیامبراکرم (ص) باعث گسترش دین اسلام شد

26 آبان 1396 ساعت 14:12

امام جمعه موقت ایرانشهر گفت: اخلاق و رفتار نیکو پیامبراکرم (ص) باعث ترویج و گسترش دین اسلام در دنیا شد.


به گزارش پهره، حجت الاسلام سید عبدالسین سجادی امام جمعه موقت ایرانشهر در خطبه های نماز این هفته، ضمن تسلیت ایام رحلت جانگداز پیامبراکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، اخلاق نیکو را مهمترین و بهترین ویژگی پیامبر بیان کرد و اظهار داشت: رمز موفقیت پیامبرعظیم الشان (ص) در ترویج اسلام در دنیا، فقط به خاطر اخلاق نیکو وگسترش آن در جامعه  بود و خودشان هم تاکید می کردند که من برگزیده شده ام تا مکارم اخلاق را در بین مردم و جامعه تبیین بکنم.
وی گفت: پیامبراکرم)ص) با داشتن اخلاق اسلام را در زمان جاهلیتی که در شبه جزیره حجاز و عربستان بیداد می کرد و مردم بی رحمانه دست به قتل، خونریزی، غارت اموال و زنا می زدند، به خوبی گسترش دهد و این شاخص ترین ویژگی نبی مکرم (ص) باعث شد تا دین اسلام به کل دنیا صادر شود.
امام جمعه موقت ایرانشهر تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما مسلمانان اطاعات از دستورات و توصیه های پیامبراکرم است و هرکس به آنها عمل کند با ایشان محشور و وارد بهشت می شود و مورد رحمت و مغفرت خداوند خواهیم شد اما کسانی که برخلاف گفته هایش عمل کنند، به پیامبر خیانت کردند و خشم و خضب الهی شامل حالشان می شود.
حجت الاسلام سجادی با تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) خاطر نشان کرد: شخصیت والای امام کریم اهل بیت(ع) همچون پیامبر است و همواره راه این شخصیت بی بدیل عالم هستی را دنبال می کرد و با اطرافیانش با اخلاق و رفتار نیکو داشت و باعث تاثیرگذاری هم شده بود.
وی سخاوت، بخشندگی و اخلاق نیکو را مهمترین ویژگی کریم اهل بیت(ع) عنوان و اضافه کرد: امام حسن مجتبی(ع) در مقابل ناسزایی و بی احترامی های مردم رفتاری خوش و مهربانانه نشان می داد به گونه ای که بسیاری از آنها منقلب و جذب این اخلاق نیکو حضرت شده بودند و بعدها در کنار ایشان قدم می گذاشتند.
امام جمعه ایرانشهر با اشاره به ظهور جریان های منحرف و افراطی که باعث لکه دار کردن دین اسلام شدند، گفت: گروه های تروریستی تکفیری مثل داعش، القاعد که به اسم اسلام دست به کشتار و جنایت می زنند، راه پیامبر را اشتباه رفتند و به این حضرت خیانت کردند.
وی افزود: دشمنان قسم خورده اسلام از ترس گسترش این دین رحمانی و با هدف خدشه دار کردن آن در بین مردم دست به ایجاد این گروهک های ضداسلامی زدند و قصد دارند از ترویج آن جلوگیری کنند اما بدانند هرگز موفق نخواهند شد.
انتهای پیام/م.ف
 
 
 
 
 


کد مطلب: 5721

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/5721/اخلاق-نیکو-پیامبراکرم-ص-باعث-گسترش-دین-اسلام

پهره
  https://www.pahreh.ir