پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۰۲
۰
در همایش یاوران وقف مطرح شد؛

وقف چراغ فروزان برای انسان/ترویج فرهنگ وقف به سمت حوزه های علمیه و فرهنگی کشور

در همایش یاوران وقف بر ترویج فرهنگ وقف به سمت توجه به حوزه های علمیه و فرهنگی مساجد تاکید و مطرح شد.
2
2
به گزارش پهره، به مناسبت هفته وقف همایش یاوران وقف، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و واقفان در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی ایرانشهر به منظور ترویج فرهنگ وقف و تجلیل از واقفان برگزار شد.

در این مراسم جانشین ستاد وقف سیستان و بلوچستان با تقدیر از واقفان اظهار داشت: وقف یک پدیده جدید و نوظهور در جامعه نیست و از زمان صدر اسلام در جامعه رواج داشته و اولین واقف پیامبرعظیم الشان (ص)بود که یک مسجد را در راه اسلام وقف کرد و اهل بیت (ع) هم این امر حسنه و خداپسندانه را در جامعه گسترش دادند.

 
حسین عباسی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه جایگاه و اهداف مشخصی در زمینه وقف دارد و هر موقوفه ای با نظر واقف آن در زمینه خیریه و مسائل فرهنگی، مذهبی و سایر امورات صورت می گیرد و کاری خلاف آن انجام نمی دهد.
مولوی عبدالرشید تریز یکی از واقفان در این همایش گفت: ما باید به فکر فردای خود باشیم و با توجه به این سنت حسنه دنیا و آخرت خویش را بسازیم تا مورد رحمت و مغفره خدا قرار بگیریم.
وی افزود: انسان های آگاه می دانند وقف یک بهار بی خزان، چراغ فروزان است و تازمانی که جهان برقرار باشد دنیای واقف نورانی و در داخل قبر می درخشد.

امام جمعه اهل سنت مسجد ابوحنیفه ایرانشهر: انجام کارهابی وقف به رشد کارهای فرهنگی مذهبی کمک می کند و آرزوی هر مسلمان صدقه و انجام کارهای خیریه قبل از مرگش در راه خدا است و حضرت علی(ع) و صحابه پیامبر بهترین الگو در این زمینه هستند.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی وقف را یک سنت حسنه و ماندگار است، اظهار داشت: وقف احسانی ماندگار، سیره انبیا و اولیا الهی،  صدقه ای جاری و عملی صالح که پرونده انسان را مفتوح نگه می دارد ، است.
وی بیان کرد:  حضرت علی (ع) وقتی چاهی را برای آبادانی باغ ها حفر می کرد بعد از رسیدن به آب آن را وقف می کرد که هنوز این چاه ها به برکت این امام همام هنوز در کشور عربستان وجود دارد و از آنها استفاده می شود.
 

امام جمعه ایرانشهر توجه به وقف در زمینه کمک به حوزه های علمیه و فرهنگی مساجد تاکید کرد و گفت: امروز موقوفات باید به سمت آبادانی مساجد در امور فرهنگی،مذهبی و کمک به حوزه های علمیه و مراکز قرآنی در جامعه ترویج پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: باید طرح "همه واقف باشیم" در جامعه گسترش و فراگیر شود تا به مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی کشور کمک شود.

لال خانوم بزمانی بانو واقفی که سال گذشته یک باب منزل مسکونی را در بزمان وقف کرده بود در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: يکي از مهم ترين تمهيدات دين اسلام در راستاي دور انديشي و تامين آينده مسلمين و فرزندان ، پايه ريزي سنت حسنه وقف است،چنان که وقتي به قرآن کريم و روايات اهل بيت (عليهم السلام) و سنت عملي ايشان رجوع مي کنيم، اهميت دو چندان اين سنت زيبا را در مي يابيم.
وی افزود: هدف من از وقف کردن اجرای این سنت حسنه برای رضای خداوند متعال و توجه به امورات فرهنگی، مذهبی و خیریه می باشد که امروز نیازمند توجه بیشتری در جامعه است و امیدوارم قدم کوچکی در این راه برداشته باشم.
انتهای پیام/م.ف
 

 

 
 
کد مطلب: 5745
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *