پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۰۴
۰
امام جمعه اهل سنت بزمان :

وحدت عنصر حیاتی جهان اسلام است/عدم وحدت عامل رخنه کردن دشمن بین مسلمانان

امام جمعه اهل سنت بزمان گفت: عدم وحدت و همدلی بین مسلمانان عامل رخنه کردن دشمن و ضربه زدن به جهان اسلام است.
امام جمعه اهل سنت بزمان
امام جمعه اهل سنت بزمان
محمد علی جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار پهره، گفت: خداوند سبحان از صدر اسلام بارها در قرآن کریم و به واسطه پیامبر عظیم الشان(ص) به مسلمانان توصیه و سفارش جدی در خصوص وحدت و همدلی داده و آن را عنصر مهم و حیاتی جهان اسلام بیان کرده است.
وی افزود: عدم وحدت بین مسلمانان امروز باعث شده تا دشمنان در جهان اسلام رخنه کنند و با ایجاد نفاق و درگیری، امنیت و آرامش را در جامعه ما سلب کردند.
امام جمعه اهل سنت بزمان با اشاره به وجود گروهک های تروریستی و حوادث تلخ در کشورهای اسلام، تصریح کرد: سکوت و همکاری برخی کشورهای عربی با استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسراییل در تشکیل گروهک های تروریستی تکفیری در منطقه و حمایت از آنها باعث کشته شدن مسلمان زیادی شده است.
وی بیان کرد: اگر کشورهای عربی همچون جمهوری اسلامی ایران با اتکا به خداوند سبحان و وحدت و همدلی با سایر کشورهای مسلمان در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی می کردند هرگز حوادث تلخ در میانمار، سوریه، عراق، پاکستان که منجر به کشته شدن هزاران نفرشد، رخ نمی داد و امروز جهان اسلام عاری از خشونت و دارای آرامش و امنیت پایدار بود.
جهانگیری ادامه داد: وحدت تنها عامل محو گروهک تروریستی داعش از صفحه روزگار بود و اگر می خواهیم دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و جبران ناپذیری نباشیم باید کشورهای اسلامی دست از حمایت استکبار جهانی بردارند و با وحدت و همدلی با یکدیگر برای نجات جهان اسلام از شر دشمنان در مقابل آنها مقاومت و ایستادگی کنند.
امام جمعه اهل سنت بزمان خاطر نشان کرد: کشورهای عربی از جمله عربستان باید بدانند که سرنوشت دوستی با آمریکا جنایتکار و دشمنی با برادران مسلمان خود فقط تباهی و نابودی است و هرگز مستکبران به عهد و پیمان خود وفادار نیستند.
انتهای پیام/م.ف
 
کد مطلب: 5759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *