شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۵۴
۰
در جلسه شورای اداری ایرانشهر با حضور وزیر نیرو مطرح شد؛

توجه به زیر ساخت های ایرانشهر عامل پیشرفت و گسترش منطقه

وزیر نیرو در شورای اداری شهرستان ایرانشهر گفت: 48 روستای ایرانشهر با اعتباری بالغ بر 85میلیارد ریال از نعمت برق بهرمند شدند.
5
5
به گزارش پهره، جلسه شورای اداری با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد نعیم امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز در مجلس شورای اسلامی، نبی بخش داودی معاون استاندار و فرماندار، حجت الاسلام و المسلمین سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه، مولوی عبدالصمد کریمزایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر، شورای اداری و تامین، معتمدان  برگزار شد.
در این جلسه رضا اردکانیان وزیر نیرو با بیان اینکه بخشی از مشکلات و مسائل شهرستان ایرانشهر به حوزه وزارت نیرو مربوط می شود و باید به طور ویژه این معضلات بررسی شود، تا منشا تحولی در امور آب و برق باشد، گفت: پروژه برق رسانی 48 روستا با اعتبار 85 میلیارد ریال در حوزه ایرانشهر افتتاح می شود و دو هزار میلیارد ریال برای توسعه روستاهای استان در سال جاری تخصیص داده شده که با تامین اعتبار قطعا شاهد تسهیل زندگی مردم هستیم.
وی افزود: پیش نیاز اصلی توسعه، افزایش منابع انسانی و تضمین اصلی توسعه فیزیکی نیازمند حضور منابع انسانی توسعه یافته است.
رضا اردکانیان تصریح کرد: سرمایه گذاری در بهبود کیفیت آموزش و تربیت نیرو و توسعه منابع انسانی انجام شود به ویژه در مناطق مرزی کشور که باید از آبادانی بهره مند باشند، به طور مستقیم با امنیت ملی ما در ارتباط است.
وزیر نیرو بیان کرد: مسئله آب، فعالیت های اقتصادی، توسعه صنایع و زیر ساخت های شبکه تامین و توزیع انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است اما تحقق و پایداری آنها نیازمند نیروی انسانی توسعه یافته می باشد و این مسئله بخش عمده ای از مشکلاتش در خود منطقه حل شود.
رضا اردکانیان ادامه داد: حمایت و پشتیبانی از توسعه و تامین منابع و زیر ساخت ها برعهده وزارت خانه و سایر متولیان است و باید مسئولین شهرستانی و استانی آن را پیگیری کنند.
نبی بخش داودی معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر، نگاه ویژه مقام معظم رهبری به مردم استان را مایه خیر و برکت و حل بسیاری از مشکلات مردم در طی این چند سال بیان کرد و خواستار ارتقا ساختار سیاسی جنوب استان و استقرار اداره کل ها در ایرانشهر و چابهار به عنوان راه حل اصلی مشکلات و معضلات مردم شد.
وی ساماندهی مرزها، توجه به توسعه بافت بلوچ، تامین آب پروژه پتروشیمی ایرانشهر را گامی موثر در اشتغالزایی جوانان بیان کرد و گفت: تامین آب پروژه پتروشیمی ایرانشهر یکی از نیاز های اصلی شهرستان است که باعث اشتغالزایی بیش از 10 هزار نفر از جوانان و حل بسیاری از بیکاری و گرفتاری مردم که امروز موج می زند، می شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر، غیر استاندارد بودن جاده و کمبود بزرگراه در جنوب استان عامل مهم بروز تصادفات است، تصریح کرد: 6هزار کیلومتر جاده های اصلی و فرعی ما است اما سهم ما فقط 75 کیلومتر بزرگراه شده و غیر استاندارد بودن جاده در افزایش تصادفات و نابودی نسل ما تاثیر بسزایی گذاشته است.
داودی با گلایه از عدم پرداخت تسهیلات برای ترمیم و بازسازی منازل شهرستان بیان کرد: بارش باران و جاری شدن سیلاب ها باعث تخریب منازل بسیاری از مردم شد اما تسهیلات مصوب شده هیئت دولت پشت در ماند و یک درصد هم به مردم ما اختصاص داده نشد که امروز شاهد اعتراض و شکایات آنها هستیم.
فرماندار ویژه ایرانشهر خواستار افزایش تخفیف تعرفه برق مردم از 6ماه به نه ما شد و افزود: کشاورزی و دامداری مردم در حال نابودی است و این مسئله قدرت اقتصادی آنها را کاهش داده و نیازمند حمایت از سوی مسئولین هستند و باید با توجه به آب و هوای ایرانشهر تخفیف در تعرفه برق مردم از 6ماه به نه ماه افزایش پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: احداث سد سرابودک بزمان برای جمع آوری آب های سطحی و توجه به رودخانه های کاروندار و دامن باعث احیا تالاب جازموریان و 60 روستا می شود         اما باید مطالعات علمی دقیقی برای این کارها انجام شود تا به سایر مناطق آسیب وارد نکند.
داودی تسریع در پروژه راه آهن، احداث نیروگاه 500کیلو واتی و بیمارستان 500 تختخوابی ایرانشهر، ارتقاء دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه و بزرگراه را خواسته های مردم از دولت بیان کرد.
حجت الاسلام ابطحی امام جمعه ایرانشهر با گلایه از نرخ بلیط هواپیما مسیر ایرانشهر به تهران و بالعکس، گفت: تجهیز فرودگاه ایرانشهر در این منطقه محروم کشور نیازمند دست نوازش دولت است و باید به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد اما گرانی نرخ بلیط هواپیما مسیر ایرانشهر به تهران و بالعکس در کشور نظیر ندارد و می توان با همان نرخ بلیط به برخی کشورهای خارجی سفر کرد.
وی افزود: دولت باید با توجه به محرومیت مردم منطقه کاهش نرخ بلیط را برای رفاه حال مردم انجام دهد و به توسعه زیر ساخت ها توجه لازم را داشته باشد.
امام جمعه ایرانشهر توجه به بهداشت و درمان مردم را یک امر مهم و ضروری است، بیان کرد: توجه به ساخت بیمارستان 500 تختخوابی یکی از خواسته های اصلی مردم است و باید وزارت بهداشت به آن توجه جدی داشته باشد.
مولوی عبدالصمد کریمزایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر توجه به حل مشکل آب را یک مسئله مهم و حیاتی بیان کرد و گفت: آب یکی از احتیاجات ضروری انسان و حتی حیوانات است و با توجه به کمبود و بحران آب منطقه وزارت نیرو باید راه حل جدی و اساسی را در دستور کار خود قرار دهد و از نابودی صنعت و مختل شدن زندگی مردم که به این مسئله وابسته هست، جلوگیری کند.
وی افزود: رسیدگی به روستاهای فاقد آب شرب بهداشتی و افزایش تخفیف تعرفه برق مردم از 6 ماه به نه ماه یکی از مسائل مهم مردم منطقه ایرانشهر است و اگر رئیس جمهور و هیئت دولت دستور تشکیل یک منطقه آزاد را می دهند باید به خروجی و تاثیر آن رو زندگی مردم توجه داشته باشند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در پایان خواستار توجه ویژه دولت به احداث بزرگراه در جنوب استان شد.
 

 

 
کد مطلب: 5762
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *