جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۳۵
۰
خطیب نماز جمعه ایرانشهر:

حس مسئولیت مجلس در مقابل تصویب و اصلاح بودجه 97

امام جمعه ایرانشهر گفت: مجلس شورای اسلامی باید در مقابل تصویب و اصلاح بودجه 97 حس مسئولیت بیشتری داشته و اقدامات لازم را انجام دهند.
امام جمعه ایرانشهر
امام جمعه ایرانشهر
به گزارش پهره، حجت الاسلام و المسلمین سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز این هفته با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و نامگذاری این روز به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: دانشگاه و حوزه علمیه دوبال پیشرفت کشور هستند و یک کارگزار نظام اسلامی باید دو ویژگی تخصص و تعهد به مسئولیت را داشته باشد در غیر این صورت باعث ضرر و آسیب به ملت و کشور می شود.
 
وی افزود: در گذشته و امروز در هر زمینه و عرصه ای که به کشور ضربه وارد شده، علت آن وجود متخصصانی که عدم تعهد و مسئولیت نسبت به نظام و مردم داشتند و وظیفه حوزه و دانشگاه تربیت انسان های متخصص با ویژگی مسئولیت پذیری، تعهد به نظام اسلامی و امین جامعه است.
 
امام جمعه ایرانشهر سفر وزیر امورخارجه انگلیس به ایران را خطرناک دانست و تصریح کرد: هرگاه نام انگلستان هر کجا باشد باید ترسید و حواسمان را برای جلوگیری از خطرات احتمالی جمع کرد، چون انگلیس یعنی روباه پیر استعمار و کسی که همیشه پای ثابت همه خیانت ها به ایران و ملت بوده است.
 
حجت الاسلام ابطحی انگلیس را گوش به فرمان ترین کشور در اتحادیه اروپا نسبت به فرمان های آمریکا جنایتکار بیان کرد و ادامه داد: وزیر امورخارجه انگلیس در کشور و برای جامعه خود دارای شخصیت بدون وجه اجتماعی، دلقک و زن باره است که در ظاهر بهبود روابط اقتصادی هدف سفرش به ایران است اما در اصل برای آزادی دو جاسوس خطرناک که برای آنها گیرکردن دم روباه در تله معنی می دهد، سفر کرده بود.
 
امام جمعه ایرانشهر اضافه کرد: اطلاعات و اسرار هر مملکت ناموس او است و همکاری برخی افراد برای افشای آن یک خیانت بزرگ به ملت بوده است.
 
وی با اشاره به لایحه بودجه 97 دولت گفت: دولت 40 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و بدهی سنگینی نسبت به بیمه ها و بانک مرکزی دارد که برای جبران آن تنها راهی که انجام می دهد افزایش قیمت فراورده های نفتی و حامل انرژی است و این بار سنگین بر دوش مردم می شود که معنی آن کوچک شدن سفر زندگی آنها است.
 
حجت الاسلام ابطحی افزود: هزینه های جاری دولت 26 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که علت آن برگزاری سمینار، همایش و سفرهای خارجی بی اثر، پرداخت پاداش و حقوق های نجومی، صبحانه های کاری میلیونی است و این نشان می دهد که این دولت پر خرج قادر به اصلاح درون خود نیست و بدنه آن از اشرافی گری تشکیل شده است.
 
امام جمعه ایرانشهر خاطر نشان کرد: کسری 10 هزار میلیارد تومانی از بودجه عمرانی در سال 97 باعث ضرر و آسیب به کشور می شود و افزایش بودجه عمرانی، رونق اقتصادی و اشتغالزایی را به همراه دارد و برنامه قطع یارانه در سال 97 برخلاف تبلیغات انتخاباتی دولت تدبیر و امید است و این عدم صداقت در گفتار دولت را نشان می دهد.
 
وی افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی در بودجه 97 کم رنگ دیده می شود و باید مجلس احساس مسئولیت کند و در تصویب و اصلاح بودجه اقدامات لازم را انجام دهد.
 
انتهای پیام/م.ف
کد مطلب: 5780
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *