پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۱۶
۰
با حضور نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب "برتبعید" در چهلمین سالگرد تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر

با حضور نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی از کتاب "برتبعید" با موضوع تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر رونمایی شد.
3
3
به گزارش پهره، سعید جلیلی در مراسم رونمایی از کتاب برتبعید با اشاره به تلاش ساواک برای جلوگیری از فعالیت های روشنفکرانه مقام معظم رهبری در ایرانشهر گفت: این مکان و روزهایی که در آن قرار داریم مثل یک معلم و راهنما برای ما هستند و کار کردن برای خداوند زحمت و مجاهدت زیادی می خواهد و باید در این عرصه هزینه کرد و هر آنچه ناملایمتی و سختی است را باید به جان خرید.
وی افزود: مردم عزیز ایرانشهر در زمان طاغوت یک عالم دینی 38 ساله را مثل یک نگین در آغوش می گیرند و مورد محبت و لطف قرار می دهند بدون داشتن هیچ توقعی و در حالی که این کار برای آنها هزینه هم داشته است.
وی تصریح کرد: این توجه و محبت دو طرفه بود به طوری که این روحانی در اوج توانمندی خود و در فضای انقلابی آن زمان که مبارزه با رژیم طاغوت را می طلبید وقتی به ایرانشهر می آید، این مکان را محور عالم قرار می دهد و این جا را مبدا برای همه کارهای دینی و مذهبی قرار می دهد و سخنرانی جدی و مهم ایشان برای مخاطب آن زمان در مسجد آل الرسول به گونه است که گویا همین امروز صحبت کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: رهبر انقلاب آن زمان خود را در محضر خدا مسئول دانسته و مسئولیت خود را محدود به زمان و مکان نمی دانستند و این یعنی کار برای خدا و به آن چه حرف می زدند عمل می کردند و آن را در امتداد زندگی در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی قرار دادند.
 سعید جلیلی ادامه داد: در این کتاب می بینید که یک نفر تمام توان و امکان خود را  در جهت عبودیت الهی به کار گرفته و برگ برگ این کتابها می تواند یک درس و روشن کننده مسیر برای ما باشد و وظیفه مهم ما این است که اگر میخواهیم در این مسیر نقش مهمی ایفا کنیم لازمه آن توجه به مباحث عمیق دینی و بی تفاوت نبودن نسبت به مسائلی هست که در آن قرار می گیریم.

وی اضافه کرد: امروز افتخار ما این است که از رهبر شایسته پیروی می کنیم که نائب امام زمان است و باید بدانیم که او چگونه این مسیر زندگی را پیموده و چنین خوش درخشید است.
نماینده مقام معظم رهبری گفت: در طی این چهل سال رابطه بین مردم و رهبری روز به روز تقویت شده و حتی زمانی که ساواک به خیال خام خود ایشان را به یک منطقه غریب و دور افتاده تبیعید کرد اما آن ارتباط معنوی ایشان با مردم توانست ایشان را بر تبعید قرار دهد.
وی ابراز داشت: برای اینکه بتوانیم این مسیر انقلاب را با یک شکوه و امید بیشتری ادامه دهیم باید اعتماد مردم به نظام و مسئولین روز به روز بیشتر شود و باید احساس کنند که مسئولین با تمام توان در خدمت آنها هستند.
انتهای پیام/م.ف
 

کد مطلب: 5788
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *