يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ۱۵:۲۲
۰
در همایش خورشید ولایت مطرح شد؛

رهبر انقلاب با قدرت و صلابت در برابر استکبار جهانی ایستاده است

مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی: رهبری که شما مردم به آن دلبسته هستید در برابر استکبار جهانی با قدرت و صلابت ایستاده است.
حداد
حداد
به گزارش پهره، هشتمین همایش خورشید ولایت به مناسبت سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب در زمان رژیم طاغوت به ایرانشهر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه ولایت برگزار شد.
در این همایش اقشار مختلف مردم، مسئولین، ائمه جمعه، علما و روحانیون شیعه و سنی و دکتر غلامعلی حداد عادل مشاور عالی رهبر انقلاب و رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی به عنوان مهمان و سخنران ویژه این همایش حضور داشتند.
غلامعلی حداد عادل در این همایش با اشاره به خاطرات خوش رهبر انقلاب در ایرانشهر بین مردم گفت: رهبری که شما مردم به آن دلبسته هستید در برابر استکبار جهانی با قدرت و صلابت ایستاده و روحیه و اخلاق آن با چهل سال قبلی که در بین شما مردم بود فرقی نکرده است.
وی افزود: وضعیت مصیبت بار دنیا از بی دینی و بی اعتقادی حکومت هایی است که خدا و دین را از سیاست کنار گذاشته و با فروش تسلیحات نظامی برای بهبود اقتصاد خود باعث کشته شدن هزاران انسان بی گناه و مظلوم شدند.
مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) برای قرار گرفتن دین در دل حکومت همانند راهی که پیامبران رفتند، بود و باید قدردان این انقلابی که برای پیروزی آن در مقابل یک حکومتی که دنیا از او پشتیبانی می کرد و هزاران نفر شهید شدند، باشیم.
وی ابراز داشت: در این چهل سال از عمر انقلاب جان های زیادی فدا شدند تا پایه های انقلاب استوار بماند و باید خود را برای انقلاب، نه انقلاب را برای خود بخواهیم و در این چهار دهه انقلاب برای همه ملت ایران خدمات زیادی انجام داده است.
حداد عادل تصریح کرد: ایرانشهر بعد از انقلاب اسلامی تغییرات زیادی کرد و نظر مقام معظم رهبری و دولت پیشرفت و رشد اقتصادی منطقه است و سفر اخیر رئیس جمهور به استان و سرمایه گذاری بین ایران و هند و توسعه بندر دریایی چابهار تحت عنوان سواحل مکران، آثار زیادی برای کل استان خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: نظام اسلامی ما در برابر سلطه جهانی ایستاده و دشمن آرزو بازگشت دوباره به سمت ما را با خود به گور می برد و ما تنها ملتی هستیم که سرنوشتمان را خود تعیین و تصمیم گیری می کنیم.
 مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی تاکید کرد: استکبار جهانی برای مقابله با ما و جلوگیری از راه انقلاب دو برنامه یکی در زمینه اقتصادی و دیگری اعتقادی دارد اما باید آگاه باشد که موفقیتی در این مسیر برای آنها حاصل نمی شود.

 
رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای تاسیس فضاهای آموزشی در مناطق محروم و توجه به امر آموزش و پرورش گفت: واحد های آموزشی در شهرستان های دلگان و ایرانشهر تاسیس کردیم تا مردان و زنانی تربیت شوند که در آینده چشم و چراغ منطقه و انقلاب خواهند بود و در این مسیر از آموزش و پرورش با همکاری شما مردم حمایت می کنیم.
وی اضافه کرد: برای ایجاد و تدریس زبان و ادبیات بلوچی در دانشگاه از سوی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی حمایت های لازم را می کنیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در این همایش گفت: در چهلمین سالروز تبعید رهبر انقلاب به ایرانشهر مردم ما آمدند تا بار دیگر وفاداری و مهمانوازی خود را به مقام معظم رهبری ابراز کنند و امروز ما به جهت مهمانوازی خوبی که از ایشان در زمان طاغوت داشتیم در تاریخ سربلند هستیم.
وی افزود: ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان مهد وحدت، تعامل و انسجام و مرکز فرهنگی و دینی است و به برکت نظامی اسلامی در مقابل هجمه های دشمن ایستاده و سربلند هستیم و ایرانشهری ها همیشه دلداده رهبر می مانیم.

 
نبی بخش داودی بیان کرد: ایرانشهر دارای وسعت زیادی می باشد اما ساختار آن همانند چهل سال قبل بوده و نیازمند ارتقاء ساختار اداری برای حل بسیاری از مشکلات مردم است و توجه به این شهرستان در کنار برنامه توسعه سواحل مکران می تواند تغییرات زیادی را به وجود آورد.
وی تصریح کرد: امروز آمادگی داریم تا بیت رهبر انقلاب در ایرانشهر را به یک مجتمع فرهنگی و دینی در جنوب استان با همکاری همه تبدیل کنیم.
مولوی کریمزایی با اشاره به جایگاه ولایت از دیدگاه اسلام ابراز داشت: رهبری که حکم آن مطابق رسول خدا است باید از او اطاعت کنیم و برای ولایت شرایطی وجود دارد که هر کس نمی تواند این لقب و عنوان را داشته باشد.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: تبعیض قائل نشدن بین اقوام و مذاهب استمرار یک حکومت ولایی است که همیشه رهبر انقلاب اسلامی ما با برخی افراطی ها در کشور مخالف هستند.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: رژیم ستم شاهی با تصور اینکه تبعید رهبر انقلاب را از کانون مبارزان انقلاب دور کند ایشان را به ایرانشهر تبعید کرد اما حضورشان برای مردم باعث خیر و برکت فراوان و تشکیل هسته انقلابی دیگر در منطقه شد.
محمد نعیم امینی فرد ابراز داشت: افتخار ما میزبانی پدرانمان از رهبر معظم انقلاب است که امروز باعث خوشحالی و سرافرازی ما شده و پیروزی انقلاب اسلامی برکات گسترده ای برای مردم منطقه به همراه داشته است.
انتهای پیام/م.ف

 
کد مطلب: 5793
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *