عبدالنبی بیجارزهی در گفت و گو با خبرنگار
پهره، گفت: مرکز مدیریت راهها در آذر ماه سال 1387 با هدف بهینه سازی و بهره برداری از راههای کشور و شناسایی سریع گلوگاه های ترافیکی جهت به حداقل رساندن تاخیر در جریان ترافیک جاده ای کشور شکل گرفت.
وی افزود: شناسایی و مدیریت عملیاتی رفع وقایع جاده ایی، ساماندهی کارگاه های جاده ایی، هدایت مطلوب ترافیک در حوالی کارگاهها، مدیریت گشت های راهداری اطلاع رسانی وقایع به کاربران جاده ایی ، بهره برداری از سامانه هوشمند حمل و نقل و استقرار تیم های عملیاتی مرکزمدیریت اطلاعات راه های اداره کل جهت آماده سازی در هر محور برای تعامل و همکاری نزدیک با پلیس راه، اورژانس جاده ایی، هلال احمر از وظایف این مرکز است.
رئیس مرکز مدیریت راههای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جمعآوری اطلاعات به روشهای معمول مانند کمک ابزارهای تصویری، شناسایی از نتایج بر خط سامانه های هوشمند و گشتهای راهداری صورت گرفته، اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی و اطلاع رسانی سریع و به موقع وضعیت راهها از طریق سامانه گویای 141 و پاسخ گویی24 ساعته توسط اپراتورهای مرکز پیام مدیریت راهها مستقر در اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان از جمله دیگر وظایف این مجموعه است.
بیجارزهی ابراز داشت: شهروندان جنوب استان می توانند برای دریافت اطلاعات راهها با سامانه تلفن گویای 141 تماس گرفته و ازمزایای این سامانه که بروزترین اطلاعات وضعیت جوی، وترافیک راهها است، مطلع شوند.
وی خاطرنشان کرد: جهت دریافت اطلاعات مسیر ، مسافت و دریافت آخرین وضعیت جوی و ترافیکی از طریق نصب نرم افزار موبایل مرکز مدیریت راهها از طریق لینک دانلود اپلیکشن 141 اقدام کنند.
انتهای پیام/م.ف