شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ۱۲:۰۶
۰
در مراسم گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت مطرح شد؛

سکوت در برابر فتنه گر عامل گسترش فتنه/بصیرت راه مقابله با فتنه

امام جمعه ایرانشهر گفت: سکوت و عدم موضع گیری در برابر فتنه گران باعث افزایش فتنه در جامعه می شود.
9دی
9دی
به گزارش پهره، مراسم گرامیداشت 9دی سالروز حماسه مردمی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولین، علمای شیعه و سنی، نیروهای نظامی و انتظامی، دانش آموزان و دانشجویان در مسجد جامع آل الرسول برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام ابطحی با گرامیداشت 9 دی گفت: انسان باید در فتنه هایی که اتفاق می افتد به گونه ای رفتار کند که دشمن و فتنه گران از او سواستفاده نکنند و همیشه با داشتن بصیرت و آگاهی در برابر با حیله و نیرنگ آنها ایستادگی کنند.
وی افزود: کنارکشیدن و سکوت در مقابل با فتنه گران باعث دامن زدن و افزایش فتنه در جامعه می شود و در جاهای حساس موضع گیری بسیار مهم و تاثیرگذار است و اگر در تاریخ نام برخی به نیکی یاد می شود دلیل آن موضع گیری به موقع در مواجه با فتنه برای روشن شدن حقایق و آگاهی بخشیدن به مردم بوده است.
امام جمعه ایرانشهر بیان کرد: در طول عمر انقلاب حوادث مختلف و متفاوتی رخ داد که برخی افراد از قطار انقلاب پیاده شدند و هر چه جلوتر می رویم فتنه ها بزرگتر، پیچیده و رنگارنگ می شوند که تشخیص حق و باطل در آن سخت و مشکل است.

وی تصریح کرد: در فضای مه آلود فتنه انسان باید یک چراغ مه شکن داشته باشد باشد تا به تواند راه را از بیراهه و دره را از جاده تشخیص دهد و به جای گمراهی در مسیر درست قرار داشته باشد.
حجت الاسلام ابطحی ابراز داشت: دشمنان ما وقتی در جنگ سخت و نظامی برای ضربه زدن به انقلاب به نتیجه نرسیدند، طرح تز و آنتی تز یعنی هر چیز را با ضد خودش نابود شود، را برنامه ریزی کردند تا بتوانند سد راه انقلاب شوند.
وی تاکید کرد: تغییر نگرش و روحیه انقلابی مردم و از بین بردن ارزش ها توسط دشمن برنامه ریزی شد تا اعتقادات دینی و مذهبی مردم تخریب و نابود شوند.
امام جمعه ایرانشهر اضافه کرد: شکاف های قومیتی و مذهبی، تحریم و جنگ اقتصادی از جمله برنامه های اصلی دشمنان ما بود اما در سال 88 فشارها بر ملت ایران به دلیل چراغ سبز عواملی داخلی بیشتر شد و حربه اقتصادی یکی از توصیه این افراد نادان داخلی به دشمن برای ضربه زدن به نظام بود.
حجت الاسلام ابطحی با اشاره به شکست دشمن در سال 88 و پس از آن ادامه داد: به لطف خدا، مدیریت رهبری و بصیرت مردم ایران این انقلاب راه خود را ادامه می دهد و همان طور که برای همگان آشکار شده برخلاف تلاش دشمن عمق استراتژیک ایران در منطقه افزایش پیدا کرده است و همیشه محکم و استوار در مقابل دشمن ایستادگی می کند.

انتهای پیام/م.ف
کد مطلب: 5806
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *