دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۴۰
۰
معاون مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان بیان کرد:

جهل، فقر و تعصب سه ضلع مثلث دشمن برای تخریب اسلام

معاون مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: جهل، فقر و تعصب سه ضلع مثلث هستند که باعث می شود دشمن تفکری مثل داعش را در میان جامعه برای ضربه زدن به اسلام ایجاد کند.
2
2
به گزارش پهره، نشست هم اندیشی علما شیعه و سنی، سران طوایف، معتمدان شهرستان های ایرانشهر و دلگان جنوب سیستان و بلوچستان در سالن جلسات دفتر مقام معظم رهبری در امور اهل سنت با حضور معاون مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان، فرمانداران ایرانشهر و دلگان و فرماندهان انتظامی و نظامی برگزار شد.
در این نشست صمیمی معاون مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: براساس اسناد به دست آمده از سرویس های جاسوسی، دشمن از رشد گسترش دین اسلام در غرب نگران شد و برای تخریب و ضربه زدن به جریان اسلام در منطقه در اتاق فکرهایش به این نتیجه رسید که باید اسلام را با اسلام به آن ضربه وارد کرد.
وی افزود: داعش حاصل اتاق فکر آنها بود که با شعار دین و مذهب و مطرح کردن جهاد یکی از مسائل مهم دینی نیروهای خود را از 80 کشور جهان تامین کرد و با مذهب گرایی و قومیت گرایی کار خود را انجام می داد اما این خطر سخت دنیای اسلام با همکاری و دلسوزی همه مسئولین و مردم منطقه رفع شد.
شریفی شهرستان های ایرانشهر و دلگان را الگو موفق وحدت در منطقه بیان کرد و ادامه داد: اجازه ندهید برخی افراد با سو استفاده از نام علما از مسیر اصلی تخطی کنند و برخی افراد نادان به مشکلات مردم دامن بزنند و تبدیل به یکی از عوامل دشمن شوند که ما در زمینه امنیتی و خط قرمزها با هیچ تعارف نداریم.
وی تصریح کرد: جهل، فقر و تعصب سه ضلع یک مثلث هستند که باعث می شود تا دشمن تفکری مثل داعش را در میان جامعه به وجود آورد و به اسلام ضربه بزند.
معاون مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان اضافه کرد: یکی از شگردهای داعش برای تاثیر کارهایش استفاده از فضای مجازی و رسانه بود که امروز در کشور ما فضای مجازی برای قشر جوان بلای جان، کمین گاه و قتلگاه شده است و نیازمند مراقبت و هوشیاری در این زمینه را دارد.
شریفی با اشاره به جدا نبودن سیستان و بلوچستان از یکدیگر ابراز داشت: سیستان و بلوچستان هرگز از هم جدا نبودند و آنهایی که دنبال ایجاد تفرقه و جدایی میانشان هستند در پازل دشمن قرار دارند و بلوچستان برای ما افتخار است.
وی اظهار داشت: اگر در جایی به مقدسات توهین می شود باید از طریق مراجع قانونی پیگیری کرد و از هیجان و جوسازی در جامعه پرهیز کرد.
معاون مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان بیان کرد: ما قدردان همراهی، وحدت و همدلی علمای شیعه و سنی، مردم بایکدیگر و مسئولین در جنوب استان هستیم و شما سرمایه های این نظام هستید و باید قدر اعتماد دو طرفه مردم به نظام و نظام به مردم را بدانیم.
وی خاطر نشان کرد: استمرار مسائل امنیتی در منطقه باعث آرامش، آسایش و افزایش بهبود وضعیت اقتصادی جامعه و مردم می شود.
کد مطلب: 5813
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *