معاون مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان بیان کرد:

جهل، فقر و تعصب سه ضلع مثلث دشمن برای تخریب اسلام

11 دی 1396 ساعت 10:40

معاون مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: جهل، فقر و تعصب سه ضلع مثلث هستند که باعث می شود دشمن تفکری مثل داعش را در میان جامعه برای ضربه زدن به اسلام ایجاد کند.


به گزارش پهره، نشست هم اندیشی علما شیعه و سنی، سران طوایف، معتمدان شهرستان های ایرانشهر و دلگان جنوب سیستان و بلوچستان در سالن جلسات دفتر مقام معظم رهبری در امور اهل سنت با حضور معاون مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان، فرمانداران ایرانشهر و دلگان و فرماندهان انتظامی و نظامی برگزار شد.
در این نشست صمیمی معاون مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: براساس اسناد به دست آمده از سرویس های جاسوسی، دشمن از رشد گسترش دین اسلام در غرب نگران شد و برای تخریب و ضربه زدن به جریان اسلام در منطقه در اتاق فکرهایش به این نتیجه رسید که باید اسلام را با اسلام به آن ضربه وارد کرد.
وی افزود: داعش حاصل اتاق فکر آنها بود که با شعار دین و مذهب و مطرح کردن جهاد یکی از مسائل مهم دینی نیروهای خود را از 80 کشور جهان تامین کرد و با مذهب گرایی و قومیت گرایی کار خود را انجام می داد اما این خطر سخت دنیای اسلام با همکاری و دلسوزی همه مسئولین و مردم منطقه رفع شد.
شریفی شهرستان های ایرانشهر و دلگان را الگو موفق وحدت در منطقه بیان کرد و ادامه داد: اجازه ندهید برخی افراد با سو استفاده از نام علما از مسیر اصلی تخطی کنند و برخی افراد نادان به مشکلات مردم دامن بزنند و تبدیل به یکی از عوامل دشمن شوند که ما در زمینه امنیتی و خط قرمزها با هیچ تعارف نداریم.
وی تصریح کرد: جهل، فقر و تعصب سه ضلع یک مثلث هستند که باعث می شود تا دشمن تفکری مثل داعش را در میان جامعه به وجود آورد و به اسلام ضربه بزند.
معاون مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان اضافه کرد: یکی از شگردهای داعش برای تاثیر کارهایش استفاده از فضای مجازی و رسانه بود که امروز در کشور ما فضای مجازی برای قشر جوان بلای جان، کمین گاه و قتلگاه شده است و نیازمند مراقبت و هوشیاری در این زمینه را دارد.
شریفی با اشاره به جدا نبودن سیستان و بلوچستان از یکدیگر ابراز داشت: سیستان و بلوچستان هرگز از هم جدا نبودند و آنهایی که دنبال ایجاد تفرقه و جدایی میانشان هستند در پازل دشمن قرار دارند و بلوچستان برای ما افتخار است.
وی اظهار داشت: اگر در جایی به مقدسات توهین می شود باید از طریق مراجع قانونی پیگیری کرد و از هیجان و جوسازی در جامعه پرهیز کرد.
معاون مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان بیان کرد: ما قدردان همراهی، وحدت و همدلی علمای شیعه و سنی، مردم بایکدیگر و مسئولین در جنوب استان هستیم و شما سرمایه های این نظام هستید و باید قدر اعتماد دو طرفه مردم به نظام و نظام به مردم را بدانیم.
وی خاطر نشان کرد: استمرار مسائل امنیتی در منطقه باعث آرامش، آسایش و افزایش بهبود وضعیت اقتصادی جامعه و مردم می شود.


کد مطلب: 5813

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/5813/جهل-فقر-تعصب-سه-ضلع-مثلث-دشمن-تخریب-اسلام

پهره
  https://www.pahreh.ir