امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:

اغتشاش و درگیری در جامعه مطلقا حرام و خلاف دین اسلام است

12 دی 1396 ساعت 13:47

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: اغتشاش و درگیری در جامعه برخلاف منشور اسلام است و باید حق مردم در جامعه به طور قانونی مطالبه شود.


مولوی عبدالصمد کریمزایی در گفت وگو با خبرنگار پهره، بااشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: پیامبر اکرم (ص) در حج الوداع سال 10 هجری هنگام بازگشت منشور اسلام را به همه مسلمانان ابلاغ و در این منشور سه چیز شامل کشتن یک انسان بی گناه حتی کافر در زمان صلح و دوستی، تجاوز به حیا، غیرت، ناموس و تخریب و دزدی اموال عمومی و بیت المال  را تا قیامت مطلقا ممنوع و حرام اعلام کردند و از حاضرین خواستند به غایبین و سایر مسلمانان هم این مسئله مهم در جامعه را بگویند.
وی افزود: مطالبات حق یک ملت از حکومت باید به طور قانونی باشد و اغتشاش در جامعه به بهانه مطالبات هیچ گونه وجه دینی، عرفی و قانونی ندارد و عقل یک انسان هم ایجاد آشوب و نامنی در جامعه را قبول نمی کند و هیچکس نباید خلاف دین اسلام ، راه و سنت پیامبراکرم (ص) عمل کند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر ابراز داشت: در طی چند روز اخیر پس از اعتراض مردم نسبت به وضعیت اقتصادی، وقتی دولت قول برطرف شدن مشکلات را داده است دیگر تظاهرات و ریختن در خیابان و آسیب زدن به اموال عمومی و بیت المال معنی ندارد و این خلاف خواسته عموم جامعه است.
مولوی کریمزایی بیان کرد: دین مبین اسلام دین رفعت، مهربانی و دوستی است و آن کسی که سلاح به دست گرفته و کشتار و خونریزی در جامعه به راه می اندازد مسلمان نیست و دین اسلام، قرآن، پیامبر و اهل بیت از اغتشاش و جنگ و ناامنی در جامعه دوری و اجتناب می کنند.
وی تصریح کرد: اصحاب پیامبر (ص) در جنگ ها پس از فتح شهرها، هرگز کسی را مجبور به مسلمان شدن نکردند و این برای ما این معنی دارد که نباید در جامعه درگیری و خشونت باشد و کسانی که در این اعتراضات ادعای مسلمانی دارند باید طبق گفته دین، پیامبر و اصحاب عمل کنند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر تاکید کرد: علاوه بر دین مبین اسلام(ص) سایر ادیان و مذاهب هم اغتشاش، درگیری و کشتار در جامعه را نمی پسندند و کسانی که امروز در ایران دست به اغتشاش می زنند تابع و پایبند به هیپ دین و مذهبی نیستند.
وی خاطر نشان کرد: دولت و مجلس موظف هستند تا مطالبات برحق مردم را برآورده و مشکلات و معضلات را حل کنند و مردم هم باید برای مطالبات خود را با دوری از اقدامات مخرب به طور قانونی و حق بیان کنند.
مولوی کریمزایی اظهار داشت: هرکس در داخل و خارج کشور اگر ایجاد آشوب و اغتشاش کنند خلاف دستور دین، کتاب و سنت رسول الله و اصحاب عمل کرده و از دین اسلام خارج است.
وی بیان کرد: مردم ما عاقل و دانا هستند و برای گرفتن حق و مطالبات خود می دانند چه کارهایی انجام دهند و نیازی به دلسوزی و سرپرستی کسی ندارند اما اگر کسی ادعای دلسوزی مردم را می کند باید از طریق راه قانونی دنبال مطالبات مردم باشد و از اغتشاش و آشوب جلوگیری کنند.
انتهای پیام/م.ف


کد مطلب: 5815

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/5815/اغتشاش-درگیری-جامعه-مطلقا-حرام-خلاف-دین-اسلام

پهره
  https://www.pahreh.ir